Viser opslag med etiketten billedanalyse. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten billedanalyse. Vis alle opslag

fredag den 22. august 2014

Sommer.Chillout.Aarhus.Noller.

Okay, bloggen har ligget stille i lang tid. Og hvor blev det lovede indlæg om den "overraskelse i ærmet", som der blev lovet helt tilbage i juni? Får vi se? Vi får se. Foreløbig kører AITMOOS videre med succestemaet om mode i Aarhus. Via Soundvenue. Det glitrede modeblad, der dækker sin hyperkapitalistiske dagsorden ind under en stadigt mere intetsigende musikdækning, har igen været en tur i Aarhus og se på "street style". Denne gang i forbindelse med et arrangement, der bar det mundrette navn "Sommer.Chillout.Aarhus." Ja da! Det er altså Danish For Progress så det basker.

Og ja, der står "Summer". Det er vel Danish for progress, ikk'?

Anyways. Soundvenue tog ud og tjekkede streetstyle ud. "Stemningen var god og gæsterne var skarpt klædt". Det er der kommet en usædvanlig stærk feature ud af. Vi bringer nogle af højdepunkterne. 
  

Det er som sagt en ufatteligt stærk minireportage, hvor billederne taler for sig selv, men der er dog også tekstlige guldkorn at finde. F.eks. "Jeg synes, at mangler meget af sådan noget her i Aarhus i forhold til København" og "Jeg synes, det er helt fantastisk, fordi der er nogle superseje fyrer tilbage i Aarhus, som laver det her." Det synes AITMOOS også. Det' da helt sikker'. 

Se hele tingen her.

fredag den 16. august 2013

Billedanalyse

Se nu godt på dette billede:

Der sker mange ting på det billede. For det første er det svært at undgå at bemærke det lettere retarderede udtryk, som alle løberne på billedet har. Dernæst bemærker man selvfølgelig AGF-trøjen, som ligner en kopi-trøje fra Tyrkiet eller Indonesien. Der må være tale om en ungdomstrøje, da sponsorerne ikke er de samme, som på den officielle trøje. Eller er det en kopitrøje?

Bagved AGF-trøjen løber kronprinsen, der, som sædvanlig, spiller sygt smart. Hans hår ser skrupskørt ud, og han har selvfølgelig arvet det fra sin far, hvilket man tydeligt kan se på dette billede:

- Ja, ja, du har arvet det hår fra mig, mon fils.

Og hvad helvede griner Frederik "Krohn-Dehli"-prinsen af? Griner han af Aarhus? Af AGF? Af Henrik? Af alle tre ting, og mere til? Ja, han gør. Men han griner allermest af den løber, der løber ved siden af ham. Han griner af hans trøje. Se engang: 

Kan du læse, hvad der står? Der står "Have fun with Aarhus", men der står også bare "Have fun with us", hvis man skærer "Aarh" fra. Og så efterfulgt af det himmelråbende slogan "Danish for progress", som, ud over at være et elendigt slogan, ganske enkelt er løgn. Aarhus er ikke Danish for noget som helst, ud over Aarhus. Hvor er det dumt. Ja, hele billedet er dumt, og så er det endda taget i Mindeparken. Og så sidder trøjen vist endda på borgmesteren. Så bliver det ikke dummere. Som man kan se i denne video, er "Have fun with..." kun ét af mange eksempler, hvor der blevet leget med "Us"-delen i Aarhus. Satme skarpt. 1 million kroner, mand.

Advarsel: Denne video er sygt kedeligt, og AITMOOS fralægger sig ethvert ansvar for, hvor kedelig den er.
AITMOOS foreslår et nyt slogan: Aarhus - Danish for "Årh, hvad!!!". I kan få det for det halve.