Viser opslag med etiketten vejlby-risskov hallen. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten vejlby-risskov hallen. Vis alle opslag

torsdag den 13. januar 2011

The Who i Den Gamle By

Rolig nu. Der er desværre ikke tale om at The Who spiller i Den Gamle By. Til gengæld er det lykkedes museet at få fingre i en sjælden piratoptagelse af The Who’s koncert i Vejlby-Risskov Hallen fra september 1970. Som AITMOOS tidligere har fortalt spillede ikke blot The Who, men også Rolling Stones og Jimi Hendrix i Vejlby-Risskov Hallen i selv samme måned. Det var dengang Århus var stor nok til at arrangere koncerter, som man nu må til Herning for at se.


 
- Har I hørt det? Man kan høre Who-koncert i Den Gamle By...!


Koncertoptagelsen bliver spillet som baggrund til udstillingen ”My Generation” om rockmusik og LP-covers fra 1965-74. Den vises i Pavillonen i Den Gamle By. Det skal AITMOOS ind og se. Hvis du tager derind møder du sandsynligvis en mand der går under kælenavnet "Den gamle mod". Han kan fortælle dig masser af røverhistorier og hvordan det var at være mod-revivalist sidst i 70erne og være inde og se The Who-filmen Quadrophenia. Eller Er du gal, mand som den jo hed på dansk.

 
- Århh... jeg er gammel mod!

Så på med parkaen (eller skulle jeg måske nærmere sige din frynsede læderjakke?) og dit target badge, ind og se The Who i Den Gamle By. Nedenfor er en smagsprøve på hvordan det kan have lydt i Vejlby-Risskov Hallen i 1970.