Viser opslag med etiketten skrårk. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten skrårk. Vis alle opslag

onsdag den 31. juli 2013

Mågeskrig del 2

Ja. Så er den gal igen. Mange af de seneste indlæg har handlet om begivenheder, hændelser eller lignende, som først er blevet breaket her på bloggen, for siden at blive taget op af andre medier. Nuvel, det hele skal ikke gå op i ophavsret eller efterabning. Og man kunne måske spekulere i, at dette var grunden til, at der næsten aldrig bliver skrevet nye indlæg? Eh? Eller er det bare, fordi AITMOOS-redaktionen simpelthen ikke har føling med, hvad der sker i Aarhus? Svaret blæser i vinden.


For næsten tre år siden, i september 2010, bragte AITMOOS historien om, at aarhusianerne var trætte af at høre på mågernes skrig og skrål. Du kan læse historien, som i øvrigt blev bragt i Stiften (siden hvornår har der nu været noget galt i at finde inspiration andre steder fra?), her, men på grund af Stiftens deroute, har de valgt at blokere for alt tidligere indhold. Tilføj dertil spærrede Youtube-klip, og du sidder tilbage med et lidt tamt indlæg. Hell, man kan ikke engang læse artiklen om den sensationelle gråvingede måge på Aarhus havn! Altså bortset fra på AITMOOS.

Både fattigt og nærigt. Og hvad helvede er "KlubØstjylland" for noget?
 
Ikke desto mindre har nogle bindegale aarhusianere læst dette indlæg (jo, de har!), og besluttet sig for at jage mågerne ud af Aarhus. De kalder initiativet: "Mågerne ud af Aarhus". De har tilsyneladende fået vind i sejlene (eller skulle vi sige "luft under vingerne"? Wuuup!) på noget, der hedder Facebook, hvor de skriver: "Siden er oprettet for de tusinder af mennesker, der i foråret og sommerhalvåret føler sig generet af måger i Aarhus. Måger der forstyrrer nattesøvnen med skrig og skrål, måger der sviner og river skidt op af skraldespandene." Hadefuldt. De har endda også startet en underskriftindsamling. Cutting edge!

 - Yikes! ... skrååååårk!

Nu skal mågesagen så tages op i byrådet. For en gangs skyld tager AITMOOS parti med De Konservative, som mener, at "hvis man vælger at flytte til en havneby, må man acceptere, at måger er en del af pakken", som et Konservativt byrådsmedlem, med det usandsynlige burgøjsernavn Niels Christian Selchau-Mark, siger. En usandsynligt flot fyr, i øvrigt. Niels Christiaaaaaaaaan!

- Jeg har rigdom, succes, good looks... Jeg bor i en havneby! Hey, jeg kan leve med de måger, ik'å?

Aarhus har længe været kendt som "hadets by", men er det ikke snart ved at være nok nu? Skal folk nu flytte ud af byen til øde egne, som Lystrup eller Tranbjerg, fordi, de ikke kan holde det ud? Det kan ikke passe! Allerede for tre år siden skrev AITMOOS, at mågen er Donovans totemdyr, og derfor bør behandles med respekt. Det har mågehaderne bare glemt at læse. Fuck dem.

Autentisk billede fra mågedemonstration i Aarhus

fredag den 10. september 2010

Mågeskrig

Her på bloggen er der stadig efterdønninger af den chokerende opdagelse af den gråvingede måge på Århus Havn for næsten et år siden. Dengang var der ingen grænser for hvor meget Århus svømmede over efter at den sensationelle måge blev opdaget langt væk fra dens normale opholdssted. Nu er mågerne imidlertid kommet i vælten igen. Denne gang dog ikke for det gode. Som man kan læse i Stiften er der voldsom opstandelse over at mågeskrig forpester midtbyen.

"Skrårk, skrårk, skrårk"

Som artiklen fortæller, har århusianerne altså for alvor set sig sure på "luftens rotter". Skrigene er det helt store samtaleemner ved beboerfester. Tågesnakken florerer om at fjerne mågernes reder eller ligefrem skyde dem. Beboerne er så plagede af mågeskrig, at det føles som at være med i Hitchcocks "Fuglene".


"De skrig... de er værre end når børnene skriger til finalen i Skolefodbold!"

Vi kan altså konstatere at folk ikke er tændte på at gå rundt og høre på mågeskrig, som gik man rundt og lyttede til "Tomorrow Never Knows" konstant. Det er hermed noteret. AITMOOS har dog ingen beef med mågerne. Tonen i denne hetz mod mågerne er om muligt endnu mere skinger end mågeskrigene. Og det kommer fra en skribent som engang har modtaget en mågeklat i håret umiddelbart efter at have taget sin cykelhjelm af.


 "Doh..."


I øvrigt er mågen Donovans totemdyr, og bør derfor behandles med respekt. AITMOOS følger sagen!