Der er en katastrofe under opsejling i Smilets. Hvad kan det være, tænker du? Er Helmig og Renée gået fra hinanden igen? Holder dronningen ikke jul i Aarhus i år? Nej. Det er meget værre. Aarhus er ved at løbe tør for Ceres.
Ja, den er god nok. Stiften kan fortælle, at der snart ikke er flere Top at få i byen. Artiklen er spækket med bedrøvelige eksempler på, at folk er blevet spist af med underlødige øl som Thor og Albani. Gys! Det er jo skrækkeligt!
Det bringer mindelser om den originale ølskandale, som AITMOOS tidligere har dækket. Ved et tilfælde oplevede denne signatur så sent som i går, at der udenfor mit arbejde lugtede særdeles bekendt. Jeg gik hen til en tilfældig, ukendt medarbejder og sagde "Her lugter mærkeligt." "Ja, her lugter faktisk lidt mærkeligt," svarede han. "Det lugter lidt ligesom Ceres-bryggerierne i Aarhus i gamle dage," sagde jeg. "Ja, det er rigtigt! Det er Ceres-lugten," svarede han på aarhusiansk. "Hvis man er derovre fra ..." lød det melankolsk fra ham.
AITMOOS kræver, at der kommer Ceres tilbage til byen omgående! Og flyt produktionen tilbage hertil, nu I er i gang. Hvorfor skal den produceres i Odense? Har den by ikke lavet nok ulykker allerede? Ceres-lugten tilbage til Aarhus NU!
Du vi ud af byen. Latinerkvarteret har bare ikke, hvad der skal til i dag. Strøget orker du ikke. Du vil en tur i center. Men hvor? Du orker ikke Storcenter Nord lige i dag, Bruuns Galleri er selvklart udelukket, og du tør ikke tage i City Vest. Nå? Hvad gør du så?
Svaret er: Veri Centret. Så kom med på den definitive rundtur i Veri Centrets mørke afkroge, opdag dets skjulte skatte - og hvem ved, måske slutter vi af med en flot fadøl!
(Ansvarsfraskrivelse: Denne guide er frit baseret på skribentens erindringer fra 1990'erne. Hvis en butik er lukket, eller ikke fører samme sortiment, er det bare ærgerligt).
Veri Centret blev bygget i 1969, og det var Jyllands første shoppingcenter. Men hvor stammer navnet fra? Der er ikke mange, der ved det, men "Veri" er en sammentrækning af Vejlby og Risskov. Ve(jlby)/Risskov. Ve ... Ri. Veri. Get it? Det er ikke bare clever. Det er Veri, Veri clever.
Vi starter vores rundtur ved den del af parkeringspladsen, der ligger ned mod Tjelevej. Først kommer du forbi urhandleren, som har den så velkendte Casio-glasboks med Casio-ure i forskellige prisklasser, lige fra 299,- til 899,-. Så går du ned forbi Kvickly, ohh, måske har bageren tilbud på trøfler eller træstammer? Men lad være med at spise for meget, for du skal se sharp ud. Og Veri Centret har svaret på, hvordan du bliver knivskarp!
Nede ved torvet ligger Veris svar på Din Tøjmand, nemlig Victor, som begår sig inden for herremode. Her kan du få et konfirmationsjakkesæt, du kan få strygefri skjorter pakket ind i plastik (to skjorter for kun 449,-), og du kan få bootcut-jeans med frække mønstre på baglommerne. Altså alt, hvad hjertet kan begære.
Nu har du fået dit kluns, og hvad med at supplere det med et par sko fra den snedigt navngivne skoforretning, Veri Sko. Er du i Veri, og skal du have et par sko, så gå i Veri Sko. Er du i Veri, og skal du have et par sko, så gå i Veri Sko. Fordi du da skal have et par Ecco Sko. Denne signatur fik altid sko fra Veri Sko som lille, typisk af mærket RAP, også kaldet "Rapper". Det eviggyldige salgsargument var, at skoen havde knopper under sålerne, så det var ligesom et par fodboldstøvler. Solgt! Som et par Jaco Form, men blot til børn.
Nååå? Nu ser du ikke half bad ud. Men du må have musikken til at matche det. Så du tager en tur i Grønborg Radio. Som godt nok ikke eksisterer mere, men alle streamer jo alligevel også i dag. Skal du lige have en personlig anekdote? Okay, sæt dig godt til rette: I december 1989 sendte DR Nissebanden i Grønland, og det var the shit. Derfor skulle denne signatur selvklart have kassettebåndet, så man kunne blaste "Det er risengrød" og "Luffesangen" for fulde hammer på børneværelset. Og naturligvis skulle det købes i Grønborg Radio. Men da vi nåede derhen, var båndet udsolgt. Denne signatur var selvfølgelig svært skuffet, men fik at vide, at Grønborg ville modtage en ny sending kassettebånd i næste uge. Indtil da fik jeg et gratis kassette med TV2's obskure julekalender fra samme år, Nissen i træet, som ingen husker i dag. Det kaldes klasse, mine damer og herrer *klap klap klap*. Dømt ud fra coveret, og med tanker på, at Thomas Winding og Aske Bentzon stod bag, er der tale om en psykedelisk nyklassiker.
Senere blev det også til Radiohead-ep'en "My iron lung", og minsandten om ikke også denne signaturs første cd-afspiller, i form af en JVC ghettoblaster, blev købt i Grønborg - de sælger ... solgte nemlig også stereosystemer og tv-apparater, og de reparerede dem endda, når de gik i stykker.
"Veri Sko" i Grønborg Radio - get it?!??
Når du har shoppet færdig, kan du lege en movie box i Veri Kiosk og Video. Men hvis du er frisk, sådan rigtig frisk, hvorfor så ikke smutte et smut forbi Veri Centrets svar på Sherlock Holmes Pub, nemlig Beefeater Pub?
Denne signatur mindes engang i 2000, hvor denne signatur gennemgik en art identitetskrise, hvilket udmøntede sig i en såkaldt septumpiercing i næsen. Under et besøg på netop Beefeater Pub blev denne signatur antastet af en stamkunde, der med kølig Vejlby-accent halv spurgte/halv konstaterede: "Hva' det for noget lård, du har i næsen?" Ingen kan huske svaret, men det var sikkert selvudslettende og ydmygende. Den perfekte afslutning på din udflugt til Veris veritable slaraffenland.
Autentisk billede fra da den oprindelige "Mad" Richard
besøgte Beefeater Pub i Veri Centret.
Når du har drukket ud, kan du vakle ud til busstoppestedet med dit flute fra Kvicklybageren under armen, mens du krammer din cd-pose Grønborg Radio og glor ned på dine sko fra Veri Sko. Og så kan du tænke, at det egentlig har været en ritti god dag.
Vi har alle sammen siddet en melankolsk, tømmermændsramt eftermiddag og lyttet til "Málaga" med bloggens og Aarhus' helt nr. 1, Helmig, og tænkt, "hvor mange gange i træk er det tilladt at lytte til den sang, før det bliver for meget"? Svaret er selvfølgelig "mange", og derefter har man tænkt videre, "hvordan skriver man så godt et nummer? Det er jo ufatteligt"! AITMOOS bringer dig fortællingen om, hvordan Aarhus' "Wonderwall" kom til verden.
Sangen blev født en aften, hvor Helmig sad og så fjernsyn, og der kom billeder fra Málaga i skumringstiden frem på skærmen.
- Der sad jeg i stuen med min guitar, og så kom temaet bare op, det var som om det passede til billederne:”Så godnat Málaga, du du du du du…”
- Jamen, så godnat, da.
- Det blev en lidt drømmende tekst om de steder, jeg har været, og de stemninger, jeg var i. Når jeg synger ’jeg ligger i min drømmeparabol’, så har jeg stadig ikke helt styr på, hvad fa’en det egentlig betyder. Men den skrev sig på den måde, og så måtte jeg jo tage det for gode varer, siger Helmig til websitet med det tillokkende navn, solkysten.eu (tydeligvis opkaldt efter Den Permanente).
- Da jeg sad på afstand og skrev ”Málaga”, kunne jeg mærke, at det er i Aarhus, det startede for mig, og bevidsthedsmæssigt er det nok også her, det slutter. Her er jeg fra, og det er dybest set også her, jeg hører til. Men jeg er stadig et rejselystent menneske.
- Nu ska' do kraftæme ikk' komm' for godt i gang! Ingen, jeg gentager, INGEN messer med Ceres! Jeg ska' satme ... æhhh... jeg mener: Ho ho hoooooooh! Den forstod jeg godt!
Af og til sker der det, at man opdager noget, som er decideret mindblowing. For eksempel, når man opdager, at den hæderkronede bitter Arnbitter stammer fra ... Aarhus! Oh yeah... that's right!
Læg mærke til, hvordan sloganet "The true spirit of Aarhus" spiller på både ånd og spiritus ... Ge-ni-alt! Hvor var de reklamefolk henne, da man fandt på "Danish for progress"? Og sprogforvirringen er ren The Julekalender. Stærkt!
Den bitre drik, som ifølge producenten kan spores tilbage til "engang i 60erne", er en "bitter i særklasse på 50% vol, som sammen med særligt udsøgte urter tilsat alkohol & blandet efter en hemmelig recept er med til at give ARNBITTER sin helt specielle styrke, karakter & smag".
Rygtet siger, at Arnbitter fik sit navn, fordi opfinderen blev spurgt "Er'n bitter"? Dette rygte har AITMOOS dog ikke kunne bekræfte.
Arnbitter "vandt guldmedalje i 1970, ved den internationale vin &
spiritusudstilling i Rotterdam. Arnbitter fik sølv ved The International
Wine & Spirit Competition 2005 i London". Hmm, sølv. OK, men selvfølgelig lidt bittert.
Denne opdagelse får pludselig det hele til at gå op. Aarhus-sættet! Så er det derfor, det består af Ceres og en Arnbitter. Duh. En kold og en bette skarp. Det er sgu da gadesprog, mand!
Man kan få sig et Aarhus-sæt på adskillige brune værtshuse i byen, men som det fremgår af nedenstående annonce af "Meter Pikkelsen" (hohohohoho, byttet rundt på forbogstaverne!), kan man også få den natklubben på Store Torv:
"Keep it real Århus;-)!"
Efter sigende skrev Paul Weller dette hit efter en våd nat i Aarhus, hvor han hamrede adskillede Aarhus-sæt sammen med "den gamle mod".
Weller (tænker): - Årh, jeg har det ringe. Skulle ikke have drukket så mange Aarhus-sæt.
Og husk, at det udtales "bitter" med [i], ikke med [e], som københavnerne siger det. B[i]tter, [e]kk'å?
Det var et hårdt slag for Aarhus, da Ceres lukkede og slukkede. Det flød med ondsindede rygter om, at øllen alligevel blev brygget i Randers, så det hele kunne alligevel være lige meget. Men nej, vi vil ikke rippe op i såret, men blot konstatere, at byen Aarhus nok aldrig kommer sig over tabet. Der er dog én ting, der gør allermest ondt: Tabet af Ceres Royal. "Blå Cola". Nuvel, øllen kan stadig fås under navnet "Royal Export", men dels er den grim, dels er bloggen ikke overbevist om, at det vitterligt er den samme øl. Er det? Okay, men den er i hvert fald grim.
Men Ceres er nu engang fusioneret, hvilket jo ikke er nogen nyhed. Royal Unibrew, som dog var kloge nok til at lukrere på Royal-brandet, skriver om øllen:
"Royal Export blev introduceret i 1985 og blev samme år kåret til årets øl i Danmark. Smagen er mild, aromatisk og velafbalanceret. Den specielle gær giver Royal Export en vinøs og letløbende karakter".
- Åhhh, den er så letløbende, denne øl! Aromatisk... Velafbalanceret... Vinøs...! Årets øl! Slurp, slurp, slurp, slurp.
Ak, ja, man kan kun drømme sig tilbage til de gamle tider, hvor en "blå cola" var en Ceres. Man kunne passende drikke dem i ly af sin Ceres Royal-kasket, som i dag kun befinder sig på hovedet af diverse AGF-fans. Ikke engang på AITMOOS' gamle blogindlæg kan man finde billedet af kasketten, der er blevet offer for internettets omskiftelighed, men fortvivl ej. Den kommer her:
Ceres Royal-kasketten beskytter mod det skarpe lys, der ofte forekommer, når man har indtaget den liflige og vinøse øl.
Nu er det bare at vente på, at 3D-printeren bliver så billig, at man kan printe sin egen version. Og så lige midt i modeugen! Men al denne nostalgi, kan den overhovedet bruges til noget? Ja, vi kan alle komme i tvivl. Så er det, at man kommer gående i en Netto midt inde i København K i august 2013 og ser følgende tilbud:
Ja da! Lige midt i tilbud på "Tuborg Ultra Grøn" (hvad helvede er det?), Corona, Leffe og Flensburger Pilsner: CERES ROYAL. Det er tydeligvis en fast læser af bloggen, der har udarbejdet dette skilt. Hvis du er heldig, kan du stadig nå at se det i Netto tæt på Rundetårn. Ja, faktisk spår AITMOOS, at reklameskiltet overtager Rundetårns plads som Københavns foretrukne turistattraktion. Du læste det her først! Skål.
Hvor tager du hen når du ikke er i humør til at give 56 kroner for en Guinness og høre på nasale troubadourer der synger Wonderwall, kort sagt, tage på Sherlock Holmes pub? Det er et spørgsmål man jævnligt må stille sig selv når man skal på druk i Aarhus. AITMOOS satte sig for at undersøge sagen, og bringer dig nu svaret. Tag på pub crawl!
- Ohh ja, vi starter på Heidi's, så Passage Vinstuen, så på Sherlock, så på Patte Go Easy...
Nej, nej, nej, du tager helt fejl. Svaret lyder umiddelbart åbenlyst, men er ikke desto mindre tvetydigt. Det her handler ikke om at kravle fra pub til pub mens du patter på den ene Ceres Top efter den anden, næh nej. Vi tager på Pub Crawl. Forvirret?
Dr. Gonzo: - Ja daaaaa! Raoul Duke: - You blow my mind, AITMOOS.
Sit navn til trods er Pub Crawl ikke en pub, men nærmere en bodega. Når du træder indenfor sidder der sandsynligvis nogle meget unge gæster og spiser shawarma fra grillen ved siden af. Det må man godt på "pubben". Med glubende appetit, som skyldes den usædvanligt høje alkoholpromille, kaster de sig over det sammenklistrede kød i det klæbrige, melklistrede brød. Så lige to Gajoler til at skylle ned med. Selve stedet kunne godt minde lidt om en hashklub (efter hvad vi har hørt. Ingen, jeg gentager, ingen på AITMOOS-redaktionen har nogensinde sat sine ben sådan et sted).
- Et "g" pollen, ta... Æh, jeg mener... En Ceres Top, tak.
Når du er der kan du gå direkte op og bestille en Screwdriver til den konkurrencedygtige pris af 35 kroner. Nu vi er ved værktøjet, og du i øvrigt er i gang med at hamre bajere, hvorfor så ikke udøve den klassiske bodegadisciplin, at hamre et syvtommersøm ned i en kæmpe træstub? Åhh ja, så ved man man er i byen.
- Kom nu, mand, det er en århundreder gammel druktradition! - Ej, jeg er for patte til at hamre det søm i...
Efter sigende skulle der eksistere en video af dette fænomen på Pub Crawl, men efter flere forgæves forsøg er det ikke lykkes AITMOOS at komme i besiddelse af disse epokegørende optagelser. Måske man skulle bede Stig Tøfting om hjælp, ligesom da han fik Tissø Ringen tilbage til Aarhus?
- Nu udleverer I den video til AITMOOS, og så snakker vi ikke mere om det. Capiche?
Ikke desto mindre er det en god idé at gå i solcenter inden du tager på Pub Crawl, så passer du i hvert fald bedre ind. En tre-fire timer i et solarie med nye rør, så burde du have den rette orange-skoldede kulør til at glide i ét med omgivelserne, både i forhold til personale og gæster.
Gennem længere tid er Aarhus blevet ramt af indtil flere ølskandaler. Først blev Ceres-logoet fjernet fra AGF's trøjer, så lukkede Ceres ned og flyttede produktionen væk fra byen. For slet ikke at tale om dengang den gamle Ceres-skorsten måtte vige pladsen for det gyselige Prisme. Uh nej, det er næsten for hårdt at tænke på.
Nu er den så gal igen. Denne gang er det den verdensberømte "Blå Cola", den tidligere Ceres Royal, nu blot Royal Export, den er gal med.
- Åh, gud... Hvad har de nu fundet på...
Først fandt de på at lade danske rockkoryfæer designe udseendet på de blå coladåser. Ikke noget med aarhusianske rockkoryfæer, næh, det skulle da være multikunstneren Kasper Eistrup, der, ud over en skinger rockvokal, er kendt for at belemre Kashmir-fans med sin tvivlsomme billedkunst i sine pladecovers. Resultatet kan du se nedenfor. Hvis du blinker vildt hurtigt mens du kigger på det risikerer du dog at få epilepsi.
- Jamie Fame Flame, that's my name!
Dette foreløbige lavpunkt i, hvad der engang var et perfekt og tidsløst design, er dog vand i forhold til hvad Royal Unibrew nu har fundet på. Nedenfor kan du se hvordan øllen ser ud pt., i efteråret 2011. "EXPORT" står der skrevet med en skrifttype, der er så meget essensen af start-0'erne, at det gør ondt. Av, av.
- Hvad, er det 2011?? Jeg troede vi var i 2001...
Endnu et stykke Aarhushistorie der udvandes og forringes. Hvad bliver det næste? At Kristian von Hornsleth bliver bedt om at udsmykke Rådhustårnet med sit dekorationskunst? AITMOOS holder vejret...
Hvem har ikke prøvet det. Man står i kø, måske til en halfest i Skæring, måske på et fodboldstadion, og venter på at komme til at give 60 kroner for en 4 cl. fadøl. Det tager en evighed at skænke øllene op. Men en opfinder fra Aarhus har løsningen. Turbo-fadølsanlægget som kan skænke seks øl på seks sekunder. Den tager vi lige igen. Seks øl på seks sekunder! Ikke siden "røret" på Sherlock Holmes Pub har man set noget lignende.
På Heidi's: - Fem fadøl, ta... jamen. Jeg har jo blot lige bestilt dem!
Intet mindre end revolutionerende, og ikke overraskende at det er en aarhusianer der står bag opfindelsen. Allerede i september 2009 kunne du se Claus Elgaard berette om opfindelsen i TV2 Østjylland, ellers kan du se det her.
- Ooooh, det ser satme godt ud, det der!
Nu er fadølsanlægget så kommet på Communale, bedre kendt som NRGI Park. Det fik taget sin mødom i kampen fredag den 20. maj 2011 mod Næstved, men fans'ne var så mad efter at drikke fadøl at maskineriet brød sammen. Ak. De gyldne dråber fra Royal Unibrew dryppede ned som guddommelig regn.
- Slurp slurp slurp
Du kan se det hele i indslaget her nedenfor. Drik, drik, drik, drik, drik! (Lad dig ikke skræmme af den Silkeborg-fan i starten af indslaget, han forsvinder hurtigt igen).
Efter Bamses triste og alt for tidlige farvel vælger AITMOOS at se fremad ved at fokusere på en af dennes venner og navnebror: Flemming Knudsen. Den old-school socialdemokrat med samme frisure som Anker Jørgensen. Tidligere byrådsmedlem og borgmester i Århus. Ja, Århus. Flemming er nemlig imod navneskiftet til Aarhus, så derfor skriver vi altså Århus.
- Det' i orden det der, AITMOOS, det' i orden.
Flemming Knudsen blev født 31. maj 1946 og blev valgt ind i Århus Byråd allerede som 20-årig i 1966. Kedeligt, vil manges første indskydelse være, men Flemming er alt andet end kedelig. En stor interesse for sport har betydet at man har kunnet møde manden rundt omkring på stadions i Århus, både AGFs og Århus Fremads. Hvem husker ikke da Flemming ikke havde fået nok penge med til fadøl på Riisvangen Stadion, og meddelte over speakeranlægget at øllene derfor var sat ned fra 30 til 20 kr. stykket? Det, kære læsere, er en mand af folket.
Desuden har man ofte kunnet træffe Flemming K rundt omkring i diverse øltelte til Århus Festuge eller jazzfestivallen. Imidlertid var der nogle der ikke kunne tolerere at byens borgmester bevægede sig rundt blandt pøblen og nød en øl med jævne folk. Flemming blev derfor døbt til "Ølknudsen" eller "Flemming Fadøl". Godt fundet på, jovist, men også et cheap shot. Han vandt dog især AITMOOS' hjerter da han, stik imod sit sidste øgenavn, opfordrede århusianerne til at bestille Ceres på flaske frem for fadøl.
»Nu skal vi stå sammen om Ceres TOP og forlange den alle steder - også i stedet for Royal fadøl! Køb TOP på flaske og støt byens øl, som de gjorde i Randers, da Thor lukkede,« skrev rådmanden i sit indlæg på Facebook-gruppen ”Bevar Ceres i Århus” den 29. oktober 2008.
Minsandten om ikke også Flemming blev udnævnt til ridder af Dannebrog. En stor ære, men næppe så stor som at blive slået til ridder af Århus, hvilket skete med bogudgivelsen "Ridder Flemming af Århus", der kom på gaden i september 2009. Nyd klippet nedenfor, hvor Flemmings karisma brænder igennem skærmen til tonerne af happy jazz og de kolde dråber af Ceres. På fad...
Du kan lide Ceres. Du elsker kunst. Du er vild med at byde på auktioner. Hvorfor ikke slå tre fluer med et smæk? Ceres sælger ud af arvesølvet i form af sin samling af møbler, kunstværker og samlerobjekter som bryggeriet har fået skrabet sammen i de 150 år det lå i Århus.
"Kunstgenstande? Det må vi vist hellere fejre med en Ceres"
Ceres' kunstskatte dækker over sofaer og lænestole af Børge Mogensen, Ole Wanschers konferencemøblement fra direktionslokalet, Hingelberg sølv, PH-lamper og smukke sifonflasker. Fine sager. Det som dog virkelig får bloggens blod op at koge er det sølvtøj med Ceres-monogram som bliver udbudt. Ganske enkelt et must i ethvert århusiansk hjem.
Auktionens dyreste værk er maleriet 'Queen Margrethe II', som er malet af en vis hr. Andy Warhol og vurderet til den svimlende sum af 75.000 kroner. Maleriet er så at sige selve legemliggørelsen af Ceres Royal.
"Ihh, så meget havde jeg alligevel aldrig troet man kunne få for et af mine malerier"
Da det forlyder fra pålidelige kilder at formanden for AGF's fanklub har skiftet sin rustikke Ceres Royal kasket ud med en nissehue med rottehaler, kan det være at den gamle, uvurderlige kasket også bliver udbudt til auktionen? Det ville i så fald være en uhørt stor gestus. Dog er det tvivlsomt, da formanden, som man kan se, har lavet en "omvendt Pyrus" blandet med en "Kandis"; man kan således ane den gråsprængte kasket inde under nissehuen.
I vores guidede tur rundt i de forskellige afkroge af Århus er vi nu nået til Telefontorvet. Pladsen mellem Busgaden og Strøget som tilsyneladende har fået sit navn fordi der blev opstillet noget så eksotisk som telefonbokse derpå. Hvem har ikke lige skullet hen og dappe til den metaldims hvor der kom returpenge ud - undertegnede fandt engang en hel 10'er i sådan en boks. It's the way to live, my brother!
- Jeg har fundet alle de her mønter i telefonbokse på Telefontorvet i Århus!
Stedet er dog mest kendt for de gadesælgere der stod der. Dag ud og dag ind hang de under deres presenninger og lokkede dig med deres eksotiske varer; fingerringe, ponchoer, navnehalskæder, armbånd hvor du kunne få broderet dit navn... you name it. Du kunne ikke engang så meget som skule over mod dem før det lød "50 kroner, min ven, kom nu, kom nu".
- Ja, hvad skulle det være, skynd dig, kom nu...
Når man så ikke købte noget fik man sig en velfortjent skideballe og hvis man var rigtig heldig fik man det regnvand der havde samlet sig i presenningen ud over sig så man blev gennemblødt og så stod alle gadesælgerne og grinede af dig. Ha ha ha ha ha! Så kan du lære ikke at købe noget, min ven.
- He he, ja okay. Der blev jeg godt nok våd.
Nu er det dog blevet ulovligt at sælge sit lort der, så de fleste sælgere er flyttet op på Clemens Bro hvor de kæmper om kunderne side om side med de forhadte gadesælgere fra Amnesty. Men hvad skal du så lave på Telefontorvet, nu hvor alle har mobiltelefon har telefonboksene jo lidt mistet deres relevans. Er der overhovedet noget at lave ud over at tage i Tiger eller bare gå ned og tage bussen hjem? Du kunne jo tage en tur på Hos Anders og få dig en Ceres. Ov, ja, god idé!