Som man måske kan huske kunne AITMOOS tidligere i år fortælle den uhyggelige historie om hvordan eksil-københavneren Claus Elgaard på et tidspunkt var besat af spilledjævlen. Hans redning blev TV2 Østjylland i Skejby ved Århus, hvor han kastede noget kærkomment stjernestøv over den ellers lidt støvede nyhedsdækning. Nu er ballet dog forbi. Festen er slut. Terningerne er kastet, om man så må sige. Puks bror forlader skærmen for foreløbig sidste gang.
Nu bekymrer du dig sikkert over hvad Claus nu skal lave fremover. Nu ryger han vel ikke lige lukt tilbage i spilledjævlens kløer? Bare rolig, kære læser, Claus har allerede gang i et nyt projekt.
"Så jeg starter ikke på bar bund, og vi har gang i et scoop, som hedder Funrace.dk. Det handler om, at firmaer kan købe sig ind på Løvelbanen ved Viborg og køre i 12 biler. Omkring det har vi et tip-top setup", udtaler han til Stiften. Det lyder som et kanon projekt. Held og lykke, Claus. Og fortsat godt Viborg.
Her kan du se den sidste udsendelse med Claus.
Viser opslag med etiketten tv2 østjylland. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten tv2 østjylland. Vis alle opslag
fredag den 30. juli 2010
fredag den 5. februar 2010
Erling Bundgaard
Gennem længere tid har der været fokus på de lokale tv-helte i Århus; Carsten Hjort, Fritten og Kurt Leth. Det er dog ikke til at komme uden om den vel nok største gennem tiderne: Erling Bundgaard. Først som elsket tv-underholder på programmer som Fup eller Fakta, Gæt og Grimasser og Lørdagshjørnet i monopoltiden på DR. Siden var han med til at starte TV2 Østjylland op. Faktisk var han drivkraften bag at det flyttede fra Randers til Skejby i 1999, noget som Claus Elgaard som bekendt nyder godt af i dag. Tragikomisk er Erling dog selv flyttet til Randers - hvad gik der galt?
Erling som vi kender og elsker ham, det krøllede hår og mormors rapist-briller.
I dag sporter han en noget smallere model som kan ses i et klip nedenfor.
I dag sporter han en noget smallere model som kan ses i et klip nedenfor.
Det er svært at beskrive Bundgaards skærmtække, det er noget der skal opleves ved selvsyn. I det første klip ser vi Erling dække kommunalvalget for TV2 i 1989. Erling dukker reelt først op ca. 3:45 inde i klippet, men snyd ikke dig selv for TV2's valgforskers assistent ved ca. 2:39. Nyd også musikken som akkompagnerer Bundgaard, den keyboardtrompet! Ren Penny Lane. Læg også mærke til Erlings talrige, omend umotiverede, referencer til sin egen fortid som quizvært. Som for at forsikre seeren om at der altså ikke er tale om underholdning, men seriøs politisk journalistik. Meta-tv i høj, høj klasse.
Endnu stærkere er klippet fra udsendelsen Monopolets Helte hvor man ser en, må man formode, ung Erling interviewe en, må man formåde, high Mick Jagger i 1973. Rolling Stones var i Danmark for at give koncert i noget så eksotisk som Vejlby-Risskov Hallen - en koncert som undertegnedes far i øvrigt var inde at se. Interviewet drejer sig primært om penge og er et studie i ægte rockjournalistik.
Endnu stærkere er klippet fra udsendelsen Monopolets Helte hvor man ser en, må man formode, ung Erling interviewe en, må man formåde, high Mick Jagger i 1973. Rolling Stones var i Danmark for at give koncert i noget så eksotisk som Vejlby-Risskov Hallen - en koncert som undertegnedes far i øvrigt var inde at se. Interviewet drejer sig primært om penge og er et studie i ægte rockjournalistik.
Etiketter:
erling bundgaard,
heroin,
rolling stones,
solbriller,
tv2 østjylland
tirsdag den 26. januar 2010
Afsløring: TV2 Østjylland-vært besat af spilledjævlen!
Vi var mange der studsede første gang man så Claus Elgaard som vært på TV2... Østjylland? Den gamle champ fra TV2 Sporten. Puks storebror. Hvad lavede han i Århus? Rygterne føg omkring. Var Claus synsk? Kunne han forudse et snarligt mesterskab til AGF og ville derfor være på forkant med situationen og bosætte sig i smilets by?
Nu viser det sig imidlertid at Claus har båret rundt på en grusom hemmelighed. Han har været ludoman. Det fortæller han i en ny bog som udkommer i dag. Det er ikke småting der kommer på bordet. En bodypaintsession i Føtex i et desperat forsøg på at tjene penge. En ekskæreste der prøvede at dræbe ham med en hvid Opel Kadet. Eller dengang ham gamblede under et direkte tv-interview med racerkøreren Nicolas Kiesa, som du kan se Claus fortælle om her.
"Så ryger jeg på Rouletten"
Nu viser det sig imidlertid at Claus har båret rundt på en grusom hemmelighed. Han har været ludoman. Det fortæller han i en ny bog som udkommer i dag. Det er ikke småting der kommer på bordet. En bodypaintsession i Føtex i et desperat forsøg på at tjene penge. En ekskæreste der prøvede at dræbe ham med en hvid Opel Kadet. Eller dengang ham gamblede under et direkte tv-interview med racerkøreren Nicolas Kiesa, som du kan se Claus fortælle om her.
"Så ryger jeg på Rouletten"Det lyder på mange måder vanvittigt og AITMOOS' redaktion har da også besluttet ikke at læse Elgaards bog. Det lyder ganske enkelt for uhyggeligt. Som manden selv siger: "Jeg er faktisk så skræmt, at jeg ikke tør læse bogen igen". Desuden har en grundig research vist at Claus rent faktisk bor i Vejle. Ligger det overhovedet i Østjylland?
Ligger du inde med billeder fra da Claus blev bodypainted i Føtex i Svendborg? Post dem her på bloggen!
Ligger du inde med billeder fra da Claus blev bodypainted i Føtex i Svendborg? Post dem her på bloggen!
Etiketter:
bodypaint,
breaking news,
claus elgaard,
tv2 østjylland
Abonner på:
Opslag (Atom)

