
Som hævn har det århusianske punkband The Pranksters lavet en hyldestsang til touren 2010: "Tre uger i juli". Læs selv her. Med på sangen er cykellegender som Bo Hamburger, Rolf Sørensen, Alex Petersen og ikke mindst Michael Sandstød, som jo engang var ved at dø i Århus under en etape af Post Danmark Rundt. Faktisk vil rygterne vide at Sandstød blev erklæret død på radiokanalen The Voice, hvilket sendte chokbølger gennem det århusianske cykelpublikum. Heldigvis var rygtet om hans død stærkt overdrevet, og han er derfor med på slagsangen. Se, dét er punk rock!
Se hvordan indspilningerne gik nedenfor. Det lyder ret punk.
Endelig får du den RIGTIGE VM-slagsang. Bamses "Vi er på vej til Afrika". Måske lavede Nephew den officielle, men Bamses vil altid være Århus' VM-slagsang. Here we come!
