Viser opslag med etiketten kavalergang. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten kavalergang. Vis alle opslag

lørdag den 13. december 2014

AITMOOS-julekalenderen: 13. december


 - Nå... hvad siger du så? Var jeg så det?

torsdag den 23. maj 2013

På druk i Aarhus: Hot Buns

Vores druktur rundt omkring i Aarhus har ofte ført os til steder, der ikke længere findes, eller ikke længere har den samme betydning længere. Den Høje, Æsken, en forfest i forstaden Skæring... men det skal ikke være Mindernes Allé det hele. Der er nemlig kommet et nyt sted i Aarhus, et sted, hvor man både kan spise og drikke. Rygterne går på, at det er Aarhus' svar på Hooters. Vent, Hooters? Mayn!



Det drejer sig om stedet Hot Buns i Mejlgade, en såkaldt "gastropub", hvis dette altså er et rigtigt ord. Det er åbenbart en burgerkæde, hvilket selvfølgelig ikke er noget for AITMOOS. Det, der gør Hot Buns ekstra interessant, er, at chefen for afdeling i Aarhus er ingen ringere end Susan K. Den selverklærede danske Paris Hilton, som nærmere er det kvindelige svar på Sidney Lee, bare endnu mere noller og endnu mindre sjov. Ved første øjekast kunne man fristes til at tro, at der var tale om en kvindelig låsesmed med såkaldte "låsepatter", men nu er AITMOOS jo ikke kendt for at være plat, så det lader vi ligge.

- Dette koncept kalder vi en "hot bun med stive nipples"

AITMOOS-redaktionen har ikke selv besøgt stedet, men har fået anbefaldet deres Happy Hour, hvor de kan få to drinks for en drinks pris. Jow tak! Desuden har vi hørt, at et glas postevand koster 25 kr., men at det følger gratis med, når du køber alkohol. Genialt koncept. Det er jo sådan, at der findes sites på nettet, hvor brugere kan anmelde f.eks. restauranter; "Var på Jensens Bøfhus, soft-icen var helt i top!" eller "Spist en China box fra Clemens Stræde, har siddet på tønden lige siden". Det kan du f.eks. gøre på siden med det oplagte navn MangoSpot. Her er der dog også nogle, der har anmeldt Hot Buns, hele otte personer, kan man se. Til gengæld har den sammenlagt kun fået én, øh... mango. Ud af fem mulige. Ouch. Det var en bitter mango at sluge.

Når man så prøver at komme ind og læse anmeldelserne, sker der følgende:

mandag den 24. januar 2011

Århuspigen frk. Århus

Alle bloggens mandlige læsere kender til begivenheden. Hvis der måtte være en enkelt kvindelig læser har hun helt sikkert drømt om det. At blive årets Aarhuspige. En større ære fås ganske enkelt ikke hvis man er af hunkøn og bor i Aarhus.

Konkurrencen startede i 1943 som "Frøken Århus". Formålet var at kåre en sød og naturlig Århus-pige. For at kunne tilmelde sig skulle den unge pige have bopæl i Århus Kommune og være i alderen 16-25 år. I de feministiske 70ere blev konkurrencen aflyst, det var på samme tidspunkt man heller ikke gad Melodi Grand Prix. Men i 1988 blev konkurrencen genoplivet af Århus Stiftstidende i samarbejde med Tivoli-Friheden og en række sponsorer fra byen. Siden da har den skiftet navn til "Århuspigen", og fra nu af altså sandsynligvis "Aarhuspigen".

- Stem på mig...
- Nej, mig...
- Nej, mig...

Ja, traditionen tro er det nogle sødde tøser der stiller op til konkurrencen. For ligesom at fuldbyrde objektliggørelsen af hunkønnet tilknyttes der også sponsorer til pigens identitet, ofte lokale. Derfor kan du f.eks. stemme på "Storcenter Nord-pigen", "Salling-pigen"... eller hvad med "AGF-pigen"? I 2009 var det dog "City Vest-pigen" der vandt. Hun vandt ud over titlen en charterrejse Århus Charter, et gavekort på 3.000 kr. sponseret af City Vest samt produkter fra Pilgrim. Det er altså gode præmier.

- Hold kæft, hvor er det godt gået mand. City Vest, Århuspigen 2009!
- Ja, vi ta'r den også næst' år, næst' år, mand... Storcenter Nord kan ingenting!

Men neeeej, vagtmænd i City Vest. Der blev slet ikke afholdt Aarhuspigen i 2010. Hun skulle nemlig have en såkaldt ansigtsløfting:

"Vi vil prøve at lave noget andet. Vi har gået med nogle forskellige tanker i et par år, og nu skal vi til at udvikle konkurrencen og tilføre den lidt mere liv," udtalte Max Adelsbøll fra Jydsk Væddeløbsbane - en af de syv sponsorer, der pt. står bag Århuspigen - til jp.dk.

Hm hm. Det bliver nervepirrende spændende at se hvilket koncept der bliver disket op med i 2011. Indtil da kan du hygge dig med Frøken Århus 1991. Satme sød... Bemærk hvordan de mandlige gæster har svært ved at tage øjnene fra frøknens kavalergang, og hvordan intervieweren foregiver at læse i sine papirer mens han smugkigger.



Og ja, hvad blev der egentlig af "Mister Århus"??