Værtshuset blev i 1970erne indrettet i en gammel møbelforretning, der oprindelig hed Den høje Butik, deraf navnet Den Høje. Men navnet er heller ikke bare det rene pjat. Den Høje var funktionsopdelt i tre afdelinger med en højdeforskel på hele 60 centimeter. Forskellen skyldes husets konstruktion med et forhus bygget over en høj kælder (restauranten) og en bagbygning (slyngelstuen) placeret direkte på jord.
Alt dette er dog fortid nu. Den Høje findes ikke længere. I stedet er det kommet en "bar og club for bøsser, lesbiske, bi- og transseksuelle". Den hedder GBAR og skulle eftersigende være okay. Da alle her på AITMOOS-redaktionen er trygge ved deres egen seksualitet, regner vi med at teste om baren er god ved lejlighed. Dog koster det vist nogle gange 50 kr. at komme ind, hvilket kan sætte denne test på stand-by.
Alting har en ende, som Shubberne synger, og det er altså også slut for den Høje. Æret være dens minde.

