Viser opslag med etiketten musik og dyr. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten musik og dyr. Vis alle opslag

tirsdag den 28. januar 2014

Aarhus-mode

Hvor går du hen, når du skal shoppe i Aarhus? Et af de første indlæg på bloggen rettede fokus mod Aarhus' måske fashion hot-spot numero uno, Fatme! Hvor du kunne få hjemmesyede bukser uden lommer, partisantørklæder med duft af røgelse og gamle somali-suits med tre knapper. Høj klasse. Men ak. Hverken butikken eller indlægget er noget værd den dag i dag. Det var ellers en mega fed boutique.

Autentisk billede af en aarhusiansk kvinde, som næsten kun kan være Tina Dickow, der er på vej ned for at shoppe i Fatme i selskab med en lækker italienerfyr. Hot!

Nå, men når nu, der hverken eksisterer steder som Boutique Fatme eller Hafnia-Arkaden længere, så må man jo ty til andre orakler for at få kendskab til Aarhus-moden. Her kommer københavnermagasinet om mode og musik, Soundvenue, ind i billedet.

 
Soundvenue har tydeligvis ladet sig inspirere af det aarhusianske komikerpar, Finn Nørbygaard og Jette Torps show "Musik & Fis", da de skulle finde på deres slogan. Rygtet lyder endvidere, at magasinet en kort overgang overvejede at kalde deres slogan for "Musik og dyr".

Magasinet  har været en tur i "Smilets By", som de har fundet ud af, at Aarhus engang blev kaldt, og spurgt en række nyrige overklasse-aarhusianere om det "sejeste modespot" i Aarhus. Vi bringer her nogle af svarene:
BANG!
WUTJAH!
AIGHT!
U MAD BRO!
   
SHIT JUST GOT REAL!
  
YOU SO CRAZEH!

50% svarer altså i den ene eller anden form "Latinerkvarteret". Hvor overraskende! I det mindste nævner de ikke Solid!, hvor man ellers kan få nogle t-shirt med noget fedt print. Dog er Latinerkvarteret angiveligt ikke det eneste sted, man kan spotte sej mode:
 
 Eller som en anden formulerer det:

"Verdens mindste storby", indeed. Hvis du selv vil spotte den "fedeste street style", så tjek det ud her. Det er cirka lige så dumt, som det lader til at være.
- Aarhus-mode? Hvorfor spurgte I ikke bare os?

tirsdag den 10. december 2013

Årets hotteste aarhusianer

I den sidste halvdel af 2013 har en upåagtet, godmodig mand taget Danmark med stormstyrke. En mørkhåret fyr, der sporter et godt fuldskæg og besidder en sympatisk accent. Du har nok gættet, hvem der er tale om: Youtube-fænomenet Chili-Klaus.

Hot.

Chili-Klaus, også kendt i folkemunde som "Chili-John" (don't ask...), er oprindeligt født i Vestjylland, men har boet i Aarhus siden 1992. Det er hermed godkendt. Under navnet Klaus Wunderhits er han revyskuespiller og musiker, men det er hans chilivideoer, hvor han spiser chili, enten alene eller med kendte danskere, der for alvor har gjort ham kendt. Kendisserne rejser langvejs fra til Chili-Klaus' bolig i Aarhus for at få 5 minutters berømmelse: "komikeren" Gorden Kennedy, "danseren" Allan Simonsen, "krigskorrespondenten" Rasmus "Tanten" Tantholdt m.fl., er alle bukket under for den pebrede frugt. Og selvfølgelig "hele Danmarks" Bubber.

Bubber: - Wuaaaah, den er stærk, den chili. Jeg åd den jo kun, fordi jeg så gerne bare have, at AITMOOS skriver noget om MIG, og jeg er jo ikke fra Aarhus...!
Chili-Klaus: - Jamen, de har da brugt dig i et indlæg, Bubbi... Lige her

Selv borgmesteren af Aarhus, som tidligere har høstet skepsis fra blog-fronten, er mødt op:
Borgmesteren: - Tror du, AITMOOS vil elske mig nu, Chili-Klaus?
Chili-Klaus: - Det ved jeg sgutte, Borgmester. Lover du at droppe sloganet "Danish for progress"? Og er det skæg der overhovedet ægte?

Det er billig sjov, og chilien bliver malket max for tiden. Alle skal smage de chilier. Det har medført kritik fra flere kanter, f.eks. fra "Freddy Hansen", der har et blafrende Dannebrog som emoticon:
"Æd lort" indeed, Freddy Hansen

Der er måske noget om sagen, og det er da heller ikke chilismagninger, der får alvor får AITMOOS-redaktionen op i det røde felt. Nej, det gør det faktum, at Chili-Klaus danner par med ingen ringere end: Jette Torp! Wuuuahuuu. 

 
ÅH ja. Det er noget, der vil noget. Bemærk især det chili-røde hår, den stærke personlighed og den varme humor. Måske har vi ligefrem en kandidat til det hotteste par i Aarhus, efter Thomas og Renées skilsmisse? Døm selv:


Hmmm...

I hvert fald er det påfaldende, hvordan Chili-Klaus ofte bærer Helmigs kendetegn, i form af en fuldstændig overflødig hat, i sine videoer.
Nu venter vi bare på, at Helmig kommer forbi Chili-Klaus og smager på hans chili. Fortsættelse følger?

torsdag den 1. august 2013

En anbefaling

I sommeren 2012 foretog AITMOOS en intensiv dækning af åbningen af A-bar, eller Australian Bar, som led i succesføljetonen "På druk i Aarhus". AITMOOS-redaktionen har i den forbindelse for nyligt modtaget følgende anbefaling:


Mennesker? Billige øl?! Gode damer!?! Det lyder som et sted for både AITMOOS, og ikke mindst bloggens læsere! For det er vel ikke den faste læser, Anonym, der har været på spil? Eller... er det?

torsdag den 22. juli 2010

Mek Pek: Original Prankster

I vores persongalleri af ærkeårhusianaske kendisser er vi nu nået til en person der må siges at være indbegrebet af århusiansk underholdning: Mek Pek. Lige fra han slog sine lyse lokker løs som bassist i Århus' eneste punkband, Lost Kids, sidst i 70erne, har han været involveret i succeser som Pigen og trompeten, Mek & Warny, Åh Abe, rapmusik... for slet ikke at nævne at han har indspillet med både Jacob Haugaard og Anne Linnet. A'men, sker der! Jeg ku' blive ved. Total psykoabe.


Egentlig hedder Mek Pek Mikael Falk Petersen, men vi ved jo alle godt at der kun er plads til én Falcon i Danmark. Derfor måtte vores ven naturligvis finde sig et kunstnernavn. Hvorfor valget lige faldt på Mek Pek har bloggen ikke kunne finde frem til. Måske skyldes at han har en mega... pek? Svaret blæser i vinden, om man så må sige.



Meks forbilleder er James Brown, Miles Davis, Prince, Elvis og ikke mindst Dirch Passer. Det er store navne at leve op til, men Mek klarer det med bravour. Han ér the original prankster.



Edit: Videoen kom ikke med i første omgang

torsdag den 29. april 2010

Guide til Århus: Vandtårnet

Skulle du efter at have læst indlægget om Stjernepladsen være taget forbi og ganske enkelt ikke vide hvor du skal tage hen, svimmel af alle de valgmuligheder stjerneformationen indeholder? Hvad så med at heade opad og tage et smut op forbi Vandtårnet.


"Vandtårnet på Randersvej med det karakteristiske, kegleformede kobbertag blev opført i 1907-08. Det er tegnet af arkitekt Charles Wissing og er 38 meter højt". Ja, det er godt, wikipedia. Vi var faktisk en del der lod os narre af navnet "Vandtårnet" og troede at tårnet var fyldt op til randen med vand. Dette kunne denne skribent og flere af bloggens læsere dog ved selvsyn konstatere ikke var tilfældet da man kunne få vejledning i den fri ungdomsuddannelse inde i vandtårnet.

- Hvad kan vi friste dig med? Et højskoleophold med alt betalt? Muligheden for at lave improviserende danseteater? Eller var det måske noget at spille bas på Cuba?
- Æhh... jeg kunne bare godt tænke mig at lave noget med musik og dyr...

Fallosagtigt står det ved siden af det såkaldte Århus Akademi, som efter sigende aldrig har udklækket en eneste akademiker. Akademiet har endda købt vandtårnet. Og det bliver fejret med manér. Tjek klippet nedenfor ud. Det er psykedelisk, det er uhyggeligt. Er det mon Jean Michel Jarres nyeste event?