Viser opslag med etiketten lav sol. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten lav sol. Vis alle opslag

tirsdag den 15. maj 2012

Sange om Aarhus

Som den dedikerede læser af AITMOOS (og findes der andre?) vil vide, har bloggen gennem flere år kørt den succesfulde artikelserie, Festugeminder. Her har du kunnet læse om Boblen, inkaerne på Strøget og ikke mindst Kondombussen. 


- Slurp, slurp, åhh, jeg labber Festugeminderne i mig

Det kan godt være at 2012's festuge først finder sted den 31. august til 9. september, men allerede nu er forberedelserne til den skelsættende begivenhed i gang. I år kan man nemlig opleve en koncert, hvor de 12 bedste sange om Aarhus bliver opført under titlen 'Den store aarhusianske sangbog'. I nye versioner, vel at mærke. Det skriver Politikens hjemmeside i hvert fald. Arrangementet er tydeligvis inspireret af den succesfulde opførelse af The Glorious Beatles Circus Show, der som bekendt ville gået over i glemslen, hvis det ikke var for AITMOOS



AITMOOS tager gerne æren for at være inspirationskilde til dette arrangement, som naturligvis kun kan ende i en bragende fiasko. Held og lykke med det, Aarhus Festuge. Her kan du stemme på de ikke mindre end 43 sange, som Politikens anmeldere har nomineret til at være den bedste Aarhus-sang nogensinde.  

torsdag den 27. maj 2010

Mørke skyer over Århus

For sidste gang vil AITMOOS svælge i nedrykningen. Selvpineri, jovist, men her kan du se det nok mest deprimerende indslag nogensinde. Lige fra Marc Knopflers grædende Stratocaster til flaget på halv over Fredensvang. Desperate udmeldinger om "måske Århus Fremad", fusion, økonomisk krise...


Det er alle sammen emner som bare ikke er et tema her på bloggen. I stedet vælger vi at fokusere på det eneste positive; Lars Lundkvists smukke accent der næppe er hørt bedre. Rolig, velartikuleret, bestemt. Som en god idrætslærer i folkeren, som man selvfølgelig kun havde som vikar et par gange om året.

Men men men... Århus skal nok rejse sig igen. Snart er der jazzfestival, så festuge og før du ved af det sidder du på Under Masken og spiser nachos og drikker kaffe, mens du hører verdensmusik, og så har du egentlig glemt alt om AGF. Næsten, i hvert fald. Hvis du så alligevel bliver lidt ked af det, så tænk på følgende vittighed og du bliver glad igen:

To århusianske bankrøvere bliver forfulgt af politiet.
De løber ind på et atletikstadion og har løbet rundt et par gange da politiet kommer.
- Pas på, politiet kommer, råber den ene.
- Pyt med det, de er tre omgange bagefter!