Viser opslag med etiketten new age. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten new age. Vis alle opslag

onsdag den 24. februar 2010

Stadionminder

På hjemmesiden hvemvandt.dk kan man gå tilbage gennem Superligaens historie, helt til dens start, og se hvem der vandt den og den kamp det og det år. Hvis man nu ikke har bedre ting at give sig til.

På siden har jeg fundet den første AGF-kamp jeg var inde og se, den 13. oktober 1991. Det var en kamp mod OB og den endte 1-1. OB kom foran i starten af 2. halvleg, men Søren "Røde" Andersen udlignede for AGF hvilket betød at undertegnede umiddelbart efter havde en drøm om at blive klippet karseklippet og få farvet håret rødt. En drøm der, ligesom mesterskabsdrømmene, desværre aldrig gik i opfyldelse.

Søren Andersen i færd med at lave en af sine utallige skudfinter

Interessant er det at både en ung Stig Tøfting og en endnu yngre Jesper Sørensen blev skiftet ind. Mest interessant er det dog at den senere EM-helt/new age-freak/nøgen på rulleskøjter Lars "Elsdyret" Elstrup scorede OB's mål.

"Fuck da om det er din første AGF-kamp. Jeg scorer når det passer mig!"

Se kampfakta fra den omtalte kamp her. Stærkt hold de hviii'e stillede med dengang. Nok stærkere end det skadesplagede hold de kan stille med i Parken mod FCK i slutningen af næste uge!

tirsdag den 8. september 2009

The Glorious Beatles Circus Show

Århus. Festuge. Beatles. En kombination som burde være enhver Århus- og musikelskers våde drøm. I 1994 blev drømmen til virkelighed. Med populære stjerner som Michael Falch, Michael Bundesen fra Shu-bi-dua, Dodo samt ikke mindst den på alle måder bizarre new-age freak Majbritte Ulrikkeholm, var det højt profilerede The Glorious Beatles Circus Show en af festugens helt store satsninger det år. Et kæmpestort cirkustelt slået op ved amfiteatret ved Musikhuset dannede ramme om arrangementet hvor ovennævnte artister skulle nyfortolke de elskede Beatles-klassikere for det århusianske festugepublikum.

Fans rejste til fra nær og fjern - fra Thyregod til Tokyo. Jeg, Gl. Egå, var i en alder af ca. 12 år imidlertid noget skeptisk over for denne sammensætning af cirkus og Beatles, for slet ikke at tale om udvælgelsen af sangerne. Men en god ven, lad os bare kalde ham "Jens", var inde og se et af de 10 shows og gav dagen efter en fyldestgørende reportage. Sangene var radikalt omarrangeret og efter en måske 4-5 numre rejste en mand sig op og råbte: "Så spil da for helvede sangene ordentligt!", hvorefter han udvandrede. Det var mere eller mindre aftenens højdepunkt. Protestantens holdning blev i udbredt grad delt af anmelderne, og showet er da også gået godt og grundigt i glemmebogen. Ud fra hvad jeg kan huske fra et indslag fra TV2 Østjylland var det godt det samme.

Bondesen, Falcon, Majbritte og Dodo - "I am the walrus, goo goo g'joob!"

The Glorious Beatles Circus Show

Ti koncerter under Århus Festuge
Telt ved Århus Musikhus
Dir.: David Firman
Sol.: Michael Falch, Michael Bundesen, Dodo,
Majbritte Ulrikkeholm. Kor, dansere og artister.