Viser opslag med etiketten længsel. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten længsel. Vis alle opslag

mandag den 17. maj 2010

Farveller Erik

Egentlig havde AITMOOS besluttet ikke at dække nedrykningen længere. Det er for hårdt, det gør for ondt. Men alligevel. Da Trylle kom til var han absolut ikke populær her på redaktionen. Bevares, flinker fyr som man da godt kunne drikke et par gajoler med på Passage Vinstuen, men AITMOOS var mere til den bondske Ove P. Nuvel, Erik kom til og resten er historie. Da det begyndte at gå dårligt vendte drømmen om Erik op og ned på det hele. Skepsis blev til sympati. Som en sexdrøm hvor man aldrig kan se på personen på samme måde igen var AITMOOS' forhold til Erik ændret for evigt.



Men nu er det altså slut. Det bør kun være et spørgsmål om tid før Trylle er fortid i klubben. Alligevel lægger der sig en snært af melankoli og vemodighed over bloggen.



Århus græder, men det er tørre tårer. Vi ses, Erik. Her på AITMOOS vil vi stadigvæk godt drikke shots med dig. Din omgang, forstås.

onsdag den 3. februar 2010

Opvarmning til Parken

Okay, måske har sagaen om Martin Jørgensen fyldt lige rigeligt på bloggen i den seneste tid. Og lad os nu se hvad han kan, det kan jo (desværre) ikke udelukkende gå op i nostalgi. Lad os dog lige varme op til kampen mod FCK i Parken om en måneds tid. Det er en søndag kl. 18.00. Du kan godt allerede ligge dig i kø udenfor Parken for at sikre dig billet til udebaneafsnittet. I så fald vil du kunne se denne skribent agere og gestikulere cirka på samme måde som i følgende klip:


HU HU Hooligan!

lørdag den 14. november 2009

Vagn på bloggen

Hvis du slår ordet 'sympatisk' op i ordbogen er der en stor sandsynlighed for at du vil finde et billede af Vagn. Den Århusbaserede journalist der rejser kloden rundt og snakker med godtfolk og digger det han ser. Hvad end det har været på floden, i Japan eller sågar i København har han en evne til at få folk til at åbne op for deres inderste tanker. Med sin rolige attitude, behagelige stemmeføring, sit varme blik og bløde fuldskæg skaber han tillid hvor end han kommer frem.

I want you to dig it!

Jeg husker ham først fra "Vagn i København" hvor han var vidt omkring i byen for at snakke med forskellige københavnere. En tur i Brønshøj, til byfest på Blågårds Plads (hvor han blev klædt på som en ægte nørrebroer) og i husbåd i Sydhavnen. Han fik tilsyneladende smag for at være om bord på et skib; næste gang vi så ham sejlede han fra den ene ende af Europa til den anden. "Vagn på Floden" blev genudsendt for et par år siden, og det var stærkere end nogen sinde. Specielt afsnittet hvor han besøger en vinbonde hvis marker ligger ned til floden gjorde stort indtryk. Derudover har han blandt andet været en tur i Japan og på New Zealand for at besøge kiwierne. Altid med en ydmyg og salig fremtoning. En sober udgave af Troels Kløvedahl, måske. Eller ligefrem en dansk udgave af Donovan?

I'd love to turn you on

Wear your love like umbrella

Hvor end han viser sit imødekommende væsen bliver Vagn mødt med sympati. Jeg skal ærligt indrømme at jeg flere gange taget mig selv i at drømme om slet og ret at være Vagn. Desværre har DR Bonanza ikke lagt nogle af hans programmer op. Man kan håbe at den nye kulturkanal finder dem frem fra gemmerne. Opfordringen er hermed sendt videre, with love from Aarhus In The Middle Of Our Street.

torsdag den 22. oktober 2009

Dreaming Of Monday: Mandagskampe

Ak ja, de mandagskampe...


The Jam "Monday"

Rainclouds came and stole my thunder

Left me barren like a desert

But a sunshine girl like you

It's worth going through

I will never be embarrassed about love again.

Oh baby I'm dreaming of Monday,

Oh baby when I see you again

Oh baby I'm dreaming of Monday, dreaming of Monday.

Tortured winds that blew me over

When I start to think that I'm something special

They tell me that I'm not

And they're right and I'm glad and I'm not

I will never be embarrassed about love again.

Oh baby I'm dreaming of Monday,

Oh baby will I see you again

Oh baby I'm dreaming of Monday............

fredag den 25. september 2009

Danmarks bedste fan II

Efter den overvældende reaktion oven på indlægget om den dansende FCK-fan, kommer her endnu en kandidat til titlen som 'Danmarks bedste fan'. Og bare rolig, denne gang bliver vi i Århus. Desværre drejer det sig ikke om byens hold, AGF, men derimod om en obskur engelsk klub ved navn Mantj... Mantsjsk... Maayn... Chester United.

I starten af dette årtusinde brugte AITMOOS en del tid og en frygtelig masse penge på et lille sted kaldet Sherlock Holmes Pub i Århus. Specielt fredag eftermiddag med store Carlsberg til en tyvekrone - måske købte man endda et rør. Hele historien om SH må du få en anden god gang.

 
"Elementært, min kære Watson. Vi skal da ha' et rør!"

Af og til tog man derind om lørdagen, når fredagens tømmermænd havde lagt sig, for at se engelsk fodbold. Jeg kan lige så godt afsløre at jeg ikke holdt med Mancstj... Utd., men et hold fra London, der dengang var noget fattigere end det er i dag. En sådan lørdag var yours truly taget ind for at se en kamp mellem netop disse to klubber. Gennem længere tid havde jeg lagt mærke til en meget mut mand der ofte befandt sig på SH når Utd. spillede, men aldrig sagde et ord. Efter i længere tid at have udspioneret ham kom jeg frem til at han ikke bare måtte være stum, men også døv. Derfor fik han tilnavnet "Den døvstumme fra SH". Skæbnen ville desuden at han med sit knivskarpe, korte grydehår lignede den daværende United-spiller Teddy Sherringham på en prik.

 
Den døvstumme fra SH med sin retarderede ven

Under kampen kom mit hold foran, hvilket bestemt ikke passede den døvstumme United-fan. Siddende på en barstol ved disken levede han virkelig med i kampen. På et tidspunkt havde Man U en stor scoringsmulighed, og vores ven så bolden inde. Dette resulterede i at han i et splitsekund jublede vildt, hvorved hans hævede arm ramte et ølglas der hang på en krog i baren så det røg på gulvet og smadrede. Imidlertid blev han siddende helt kold og lod som ingenting - det gik op for mig at han nok ikke havde kunnet høre det splintrende glas, eftersom han jo var døvstum. Kort tid derefter scorede hans hold så endelig, og efter en voldsom jubelscene hvor han var løbet frem i rummet, vendte han sig om og kiggede mig direkte i øjnene mens han rev og flåede i logoet på sin United-trøje.

" ... "

Blodet frøs til is i mine årer, men jeg bevarede overblikket, hilste på ham med min øl og så kampen færdig, uden dog nogensinde at slippe ham af syne. Efter at have sundet mig oven på oplevelsen kom jeg frem til at jeg jo nok bare var misundelig på al den uartikulerede passion der befandt sig inde under det korte grydehår.

søndag den 30. august 2009

Festugeminder


Det er festuge i Århus for tiden. Her fra København kan vi kun drømme om alle de oplevelser en sådan festuge kan byde på. Men minderne har vi da lov at ha'. Derfor vil den næste uges tid byde på bloggens bedste minder fra den så berygtede festuge. Stay tuned...