Stærkt. Lige at tage tempoet, akkorderne og delvist melodien fra sit første og største hit. Dog ikke reggaerytmen, nuvel. Og så den dans. Den dans! Her på AITMOOS-redaktionen har vi gåsehud, men vi er ikke sikre på, hvorfor. [Klik her for at se videoen]
Prøv lige at synge "Det' mig, der står herude og banker på" under omkvædet. Hva'? Hva'? Helmig, for satan... "Tak for sangen, pænt farvel". Tilbage til den psykedeliske periode, tak.
Viser opslag med etiketten bøssetot. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten bøssetot. Vis alle opslag
fredag den 31. januar 2014
søndag den 1. august 2010
Pizza Hút
I de sidste par år er der et spørgsmål der har ligget på alles læber. I særdeleshed på Klostertorv har folk gået rundt med vantro blikke i deres øjn og spurgt hinanden om det. Ingen kender svaret. Spørgsmålet har desuden sendt chokbølger gennem hele fast-food-branchen. Det ubesvarede spørgsmål lyder: Hvorfor lukkede Pizza Hut i Århus? Ja, det er ikke let at svare på. AITMOOS forsøger at kaste lys over sagen.
Lad os bare blive enige om at konceptet var der. Forskellige slags usædvanlig dybe pizzaer sammen med andet amerikano-italiensk snask som buffalo wings, soft ice og pasta. "Det er lige noget for Århus", tænkte Pizza Hut og åbnede Danmarks første Pizza Hut i 1994. Lige på hjørnet af Klostertorv og Guldsmedgade.

Vi kan lige så godt springe direkte til slutningen. I marts 2009 lukkede Pizza Hut sine tre restauranter i Danmark, og dermed også i Århus. Den officielle forklaring lød: "Restaurantmarkedet i Danmark har det svært især inden for pizza". Er det nu også hele sandheden?

AITMOOS har erfaret at århusianerne havde svært ved at udtale restaurantkædens navn. De troede at den hed Pizza Hút, altså som i Robin Hood eller den tyske børnesang "Mein Hut, der hat drei Ecken", hvor u'et siges som i ur, sur, tur, mur. De troede simpelthen at u'et skulle udtales som i slangudtrykket for herre godt,"gu'r", som "det smager dælme gu'r, det pizza".
"Mmm, det er bare gu'r, det Pizza Hút. Love it!"
Lad os bare blive enige om at konceptet var der. Forskellige slags usædvanlig dybe pizzaer sammen med andet amerikano-italiensk snask som buffalo wings, soft ice og pasta. "Det er lige noget for Århus", tænkte Pizza Hut og åbnede Danmarks første Pizza Hut i 1994. Lige på hjørnet af Klostertorv og Guldsmedgade.

Vi kan lige så godt springe direkte til slutningen. I marts 2009 lukkede Pizza Hut sine tre restauranter i Danmark, og dermed også i Århus. Den officielle forklaring lød: "Restaurantmarkedet i Danmark har det svært især inden for pizza". Er det nu også hele sandheden?
AITMOOS har erfaret at århusianerne havde svært ved at udtale restaurantkædens navn. De troede at den hed Pizza Hút, altså som i Robin Hood eller den tyske børnesang "Mein Hut, der hat drei Ecken", hvor u'et siges som i ur, sur, tur, mur. De troede simpelthen at u'et skulle udtales som i slangudtrykket for herre godt,"gu'r", som "det smager dælme gu'r, det pizza".
"Mmm, det er bare gu'r, det Pizza Hút. Love it!"Personligt har jeg kun spist der en enkelt gang, til en piges 14-års fødselsdag. Noget af det eneste jeg husker er at fødselaren tabte noget ost, hvorefter den læspende, bøssede tjener kom hen, kiggede på mig og sagde "Jeg samler lige osten op fra gulvet". Da jeg forsøgte at fortælle at det ikke var mig, smilede han blot lumsk og sagde "Arh, jeg tror det var dig". Needless to say, så kunne jeg aldrig mere sætte mine ben på det sted.
Masser af ost, århusiansk læspen og gu'r, tyk pizza var altså ikke nok til at overbevise århusianerne. Hvorfor? Det er et spørgsmål vi aldrig får et endeligt svar på. Var du nogensinde på Pizza Hút? Hvis nej, hvorfor så ikke? Del din oplevelse i en kommentar, uanset hvem du er.
Masser af ost, århusiansk læspen og gu'r, tyk pizza var altså ikke nok til at overbevise århusianerne. Hvorfor? Det er et spørgsmål vi aldrig får et endeligt svar på. Var du nogensinde på Pizza Hút? Hvis nej, hvorfor så ikke? Del din oplevelse i en kommentar, uanset hvem du er.
Etiketter:
accent,
bøssetot,
gu'r,
klostertorv,
pizza hut,
pizza party
søndag den 23. maj 2010
Breaking News! Årtiets skilsmisse!
Stig Tøfting skal skilles. BUM! Ja, det er noget af en nyhed Plæneklipperen smed i et direkte radioprogram tidligere i dag. Stig og Betiina var ellers noget nær de århusianske Beckhams, hvis det altså ikke havde været for Thomas og Renée
... Ja, alting ramler lige nu. Trænerfyring, nedrykning, navneskift. Det er hårdt. Men fortvivl ej. AITMOOS er her stadig. Som afslutning på radioprogrammet ønskede Stig Tøfting at høre 'I will always love you' med Whitney Houston. Værsgo'.
Det skal nok gå.
... Ja, alting ramler lige nu. Trænerfyring, nedrykning, navneskift. Det er hårdt. Men fortvivl ej. AITMOOS er her stadig. Som afslutning på radioprogrammet ønskede Stig Tøfting at høre 'I will always love you' med Whitney Houston. Værsgo'.
Det skal nok gå.
Etiketter:
bøssetot,
grydehår,
kun sande rygter,
kærlighed,
tøfting
fredag den 15. januar 2010
Martin Jørgensen - en saga blot?
Tilbage i 1996 hvor AGF var et k-hår fra at blive mestre og vandt pokalen var jeg selvfølgelig jævnligt på stadion. Det var også det år jeg blev konfirmeret, og jeg var så heldig at få en AGF-trøje med Ceres på brystet af min storebror. Ikke nok med det, den havde efter mit ønske nr. 10 på ryggen, samme nummer som min yndlingsspiller, den unge Martin Jørgensen fra Ryomgård, rendte rundt med. Skæbnen ville dog at Martin J blev skadet (allerede der burde man have set det komme), så Håvard Flo overtog trøjen med det magiske nummer. Da AGF blev hyldet rundt omkring i Århus og var nede og skrive autografer ved Center Øst i Egå konfronterede jeg ham med det:
- Martin, nu har jeg jo fået trøje nummer 10 fordi det var dit nummer, og nu har Håvard Flo overtaget det.
- Jaeh, men jeg blev jo skadet. Nu må vi se om jeg kan få nummeret tilbage igen så.
Et år efter skiftede Martin Jørgensen så til Italien på en fri transfer og siden da har man, på trods af adskillige rygter, ikke set meget til ham i Århus.
- Martin, nu har jeg jo fået trøje nummer 10 fordi det var dit nummer, og nu har Håvard Flo overtaget det.
- Jaeh, men jeg blev jo skadet. Nu må vi se om jeg kan få nummeret tilbage igen så.
Et år efter skiftede Martin Jørgensen så til Italien på en fri transfer og siden da har man, på trods af adskillige rygter, ikke set meget til ham i Århus.
"Jeg sagde jo nok at jeg ville få trøje nummer 10 tilbage, dengang nede ved Center Øst i Egå!"
København, natten efter den 7/10 2006. Danmark har netop spillet en dræbende kedelig 0-0-kamp hjemme mod Nordirland. Vi befinder os i krydset mellem Gl. Kongevej og H.C. Ørstedsvej. Undertegnede er på vej hjem fra den bar jeg havde set kampen på, lettere besoffen. Klokken er vel omkring halv fire. Jeg holder for rødt og ser en mand komme løbende i en kæmpemæssig sweater på den anden side. Jeg tænkte at han da måtte være vildt stiv eller måske blev forfulgt af en gal mand der ville dræbe ham, ligesom dengang "R" blev jagtet rundt om domkirken af en psykopat i skolegade. Pludselig kan jeg se hvem det er - "det er sgu da Martin Jørgensen!" Jeg råber ham an og følgende ordveksling fandt sted:
- Martin Jørgensen!
- Ja...
- God kamp!
- Tak...
- Jeg holder med AGF!
- Okay...
... og så var han væk. Siden har jeg jævnlig spurgt mig selv hvorfor han dog rendte rundt alene, midt om natten, i en kæmpe sweater. Jeg får nok aldrig svaret. Mit bedste bud er at han har siddet og set Bruce Foxton løbe i videoen nedenfor, smidt alt hvad han havde i hænderne og så bare løbet derudaf. Og hvem kan bebrejde ham det.
- Martin Jørgensen!
- Ja...
- God kamp!
- Tak...
- Jeg holder med AGF!
- Okay...
... og så var han væk. Siden har jeg jævnlig spurgt mig selv hvorfor han dog rendte rundt alene, midt om natten, i en kæmpe sweater. Jeg får nok aldrig svaret. Mit bedste bud er at han har siddet og set Bruce Foxton løbe i videoen nedenfor, smidt alt hvad han havde i hænderne og så bare løbet derudaf. Og hvem kan bebrejde ham det.
torsdag den 8. oktober 2009
Egå Marina
Hvor tager man hen når man har brug for et pusterum fra verdens mindste storbys stress og jag? Svaret ligger lige for: Egå Marina. Tag 56'eren mod Studstrup og du kommer til Århus' svar på Brighton Pier. Tidligere kunne man købe sig en Henry Lloyd polo hos butikken der sælger sejlerudstyr ("dressed right for a beach fight"), men så vidt AITMOOS er orienteret er den lukket nu - køb eventuelt en sydvest i stedet for, du ved aldrig hvornår du får brug for den.
Gå målrettet videre hen mod Havnehøkeren for at tage et slag minigolf. F.eks. stødte AITMOOS omkring 1996-97 på Stig Tøfting og hans rockervenner der spillede minigolf og drak øl på Marinaen. Det var i den periode hvor Tøffe havde den såkaldte "bøssetot" og i øvrigt lige havde forladt AGF. Derfor ignorerede AITMOOS ham selvfølgelig. Ergo blev det ikke til noget mods vs. rockers lige dén dag.
Unge håbefulde mods venter på at Stig Tøfting kommer tilbage til Egå Marina så det kan blive afgjort én gang for alle hvem af mods og rockere der mestrer disciplinen bedst
Gå en tur ud på molen, hvis du er heldig kan du nyde en gang kapsejlads. Under alle omstændigheder kan du varme dig ved tanken om at selveste Kronprinsen har siddet oppe i Marinaens varetegn, den trekantede... "trekanten" på molen, hvor han har siddet og set kapsejlads med kikkert fra første parket. Så kan du stå og mindes dengang i 1978 hvor Egå Marina blev indviet. Se selv hvordan det forløb i klippet nedenfor. Det er ren Benny Hill.
Let the tide in, rush over me"
- Jimmyyyyyyyyy!
- Jimmyyyyyyyyy!
Gå målrettet videre hen mod Havnehøkeren for at tage et slag minigolf. F.eks. stødte AITMOOS omkring 1996-97 på Stig Tøfting og hans rockervenner der spillede minigolf og drak øl på Marinaen. Det var i den periode hvor Tøffe havde den såkaldte "bøssetot" og i øvrigt lige havde forladt AGF. Derfor ignorerede AITMOOS ham selvfølgelig. Ergo blev det ikke til noget mods vs. rockers lige dén dag.
Unge håbefulde mods venter på at Stig Tøfting kommer tilbage til Egå Marina så det kan blive afgjort én gang for alle hvem af mods og rockere der mestrer disciplinen bedstGå en tur ud på molen, hvis du er heldig kan du nyde en gang kapsejlads. Under alle omstændigheder kan du varme dig ved tanken om at selveste Kronprinsen har siddet oppe i Marinaens varetegn, den trekantede... "trekanten" på molen, hvor han har siddet og set kapsejlads med kikkert fra første parket. Så kan du stå og mindes dengang i 1978 hvor Egå Marina blev indviet. Se selv hvordan det forløb i klippet nedenfor. Det er ren Benny Hill.
Etiketter:
benny hill,
brighton,
bøssetot,
jimmy,
marinaen,
mods,
quadrophenia,
tøfting
Abonner på:
Opslag (Atom)


