- Det var da vist OGSÅ en af mine!
Viser opslag med etiketten finn nørbygaard. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten finn nørbygaard. Vis alle opslag
mandag den 15. december 2014
søndag den 7. december 2014
tirsdag den 10. december 2013
Årets hotteste aarhusianer
I den sidste halvdel af 2013 har en upåagtet, godmodig mand taget Danmark med stormstyrke. En mørkhåret fyr, der sporter et godt fuldskæg og besidder en sympatisk accent. Du har nok gættet, hvem der er tale om: Youtube-fænomenet Chili-Klaus.
Chili-Klaus, også kendt i folkemunde som "Chili-John" (don't ask...), er oprindeligt født i Vestjylland, men har boet i Aarhus siden 1992. Det er hermed godkendt. Under navnet Klaus Wunderhits er han revyskuespiller og musiker, men det er hans chilivideoer, hvor han spiser chili, enten alene eller med kendte danskere, der for alvor har gjort ham kendt. Kendisserne rejser langvejs fra til Chili-Klaus' bolig i Aarhus for at få 5 minutters berømmelse: "komikeren" Gorden Kennedy, "danseren" Allan Simonsen, "krigskorrespondenten" Rasmus "Tanten" Tantholdt m.fl., er alle bukket under for den pebrede frugt. Og selvfølgelig "hele Danmarks" Bubber.
Nu venter vi bare på, at Helmig kommer forbi Chili-Klaus og smager på hans chili. Fortsættelse følger?
Hot.
Bubber: - Wuaaaah, den er stærk, den chili. Jeg åd den jo kun, fordi jeg så gerne bare have, at AITMOOS skriver noget om MIG, og jeg er jo ikke fra Aarhus...!
Chili-Klaus: - Jamen, de har da brugt dig i et indlæg, Bubbi... Lige her
Selv borgmesteren af Aarhus, som tidligere har høstet skepsis fra blog-fronten, er mødt op:
Borgmesteren: - Tror du, AITMOOS vil elske mig nu, Chili-Klaus?
Chili-Klaus: - Det ved jeg sgutte, Borgmester. Lover du at droppe sloganet "Danish for progress"? Og er det skæg der overhovedet ægte?
Det er billig sjov, og chilien bliver malket max for tiden. Alle skal smage de chilier. Det har medført kritik fra flere kanter, f.eks. fra "Freddy Hansen", der har et blafrende Dannebrog som emoticon:
"Æd lort" indeed, Freddy Hansen
Der er måske noget om sagen, og det er da heller ikke chilismagninger, der får alvor får AITMOOS-redaktionen op i det røde felt. Nej, det gør det faktum, at Chili-Klaus danner par med ingen ringere end: Jette Torp! Wuuuahuuu.
ÅH ja. Det er noget, der vil noget. Bemærk især det chili-røde hår, den stærke personlighed og den varme humor. Måske har vi ligefrem en kandidat til det hotteste par i Aarhus, efter Thomas og Renées skilsmisse? Døm selv:
Hmmm...
I hvert fald er det påfaldende, hvordan Chili-Klaus ofte bærer Helmigs kendetegn, i form af en fuldstændig overflødig hat, i sine videoer.
Etiketter:
bubber,
chili-john,
chili-klaus,
finn nørbygaard,
helmig,
hot buns,
jette torp,
musik og dyr,
silver som borgmester,
wunderhits,
youtube-fænomen
fredag den 21. maj 2010
Jadak
Du har jo prøvet det. Du skal med bussen hjem og har ikke lige fået købt et klippekort. Kontantbilletten er lige lovlig dyr, synes du. "Fuck det, jeg kører sort," tænker du og sætter dig ned. Dette er muligt for dig da man som bekendt går ind bag i busserne i Århus. Eller midti, hvis du skulle komme med en af de nyere busser. Der kan du oven i købet betale med dankort. Hvis du altså må få sådan et for banken... Så nu er der ingen undskyldninger for ikke at købe billet!
Denne 7'er kører i Århus, Danmark!
Denne 7'er kører i Århus, Danmark!Netop som du sidder der i bussen og hygger dig på dit enmandssæde og håber der ikke kommer et gammelt menneske der vil have din plads får du øje på dem. De står der og prøver at skjule deres ølvom bag et busskur. Buskontrollørerne. Du overvejer desperat at løbe ned bagi bussen for at købe en billet inden de kommer ind, men du må opgive. Opgive dit navn og adresse så de kan tjekke om det er dig når de laver et online-opslag på deres cpr-register, du. Der er ikke noget at gøre. Du får en kontrolafgift på 600 kroner. Ej!
I de to klip nedenfor kan du nyde Århus' to største komikere gennem tiderne, Finn Nørbygaard og Jacob Haugaard, som buskontrollører i 80ernes Århus. Finn er jo som bekendt gået på røven på grund af Stein Bagger og har som resultat tidligere stukket af fra en benzinregning. Hvorvidt han også kører på røven i bussen (som vist er et københavnerudtryk? det er det der hedder at køre sård i Århus) melder historien ikke noget om...
I de to klip nedenfor kan du nyde Århus' to største komikere gennem tiderne, Finn Nørbygaard og Jacob Haugaard, som buskontrollører i 80ernes Århus. Finn er jo som bekendt gået på røven på grund af Stein Bagger og har som resultat tidligere stukket af fra en benzinregning. Hvorvidt han også kører på røven i bussen (som vist er et københavnerudtryk? det er det der hedder at køre sård i Århus) melder historien ikke noget om...
- Jadak...
- ... ooooooog jadak.
Etiketter:
accent,
buskontrol,
finn nørbygaard,
jacob haugaard,
jadak,
uj å kør
Abonner på:
Opslag (Atom)








