Viser opslag med etiketten penismisundelse. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten penismisundelse. Vis alle opslag

fredag den 22. august 2014

Sommer.Chillout.Aarhus.Noller.

Okay, bloggen har ligget stille i lang tid. Og hvor blev det lovede indlæg om den "overraskelse i ærmet", som der blev lovet helt tilbage i juni? Får vi se? Vi får se. Foreløbig kører AITMOOS videre med succestemaet om mode i Aarhus. Via Soundvenue. Det glitrede modeblad, der dækker sin hyperkapitalistiske dagsorden ind under en stadigt mere intetsigende musikdækning, har igen været en tur i Aarhus og se på "street style". Denne gang i forbindelse med et arrangement, der bar det mundrette navn "Sommer.Chillout.Aarhus." Ja da! Det er altså Danish For Progress så det basker.

Og ja, der står "Summer". Det er vel Danish for progress, ikk'?

Anyways. Soundvenue tog ud og tjekkede streetstyle ud. "Stemningen var god og gæsterne var skarpt klædt". Det er der kommet en usædvanlig stærk feature ud af. Vi bringer nogle af højdepunkterne. 
  

Det er som sagt en ufatteligt stærk minireportage, hvor billederne taler for sig selv, men der er dog også tekstlige guldkorn at finde. F.eks. "Jeg synes, at mangler meget af sådan noget her i Aarhus i forhold til København" og "Jeg synes, det er helt fantastisk, fordi der er nogle superseje fyrer tilbage i Aarhus, som laver det her." Det synes AITMOOS også. Det' da helt sikker'. 

Se hele tingen her.

tirsdag den 17. juni 2014

Koncerter i Aarhus - en kommentar

Alle Aarhus-elskere har siddet og knurret bittert over alle de koncertnavne, som perifere forstadshaller, som Boksen i Herning, Værket i Randers og fængslet i Horsens, har kunnet hive op ad hatten. Stones, Tom Petty, Metallica, Donovan... kunstnere, der selvfølgelig burde spille i Aarhus, eller i det mindste bare i København så; hvis Aarhus ikke kan få dem, skal ingen jyske byer have dem!


Okay, Elton John har spillet på Atletion (ja, så længe er det siden), Beach Boys har også spillet her... og Bob Dylan og Rod "the mod" Stewart kommer også til Aarhus, faktisk bliver billetterne revet væk.

Det kan da også godt være, Northside Festivalen er blevet populær. Men den er helt sikkert noller. "Alternative" rocknavne, der var store for 5-10 år siden. Jeg mener, dette års festival sluttede af med de forfærdelige Arcade Fires enerverende teaterrock!


Derfor varmer det i hjertet, når sådan noget her sker: Helmig og TV2 åbner dette års festuge - gratis!

 Aarhus fik det så vildt, at koncerten blev udsolgt på 45 minutter. Ja da!! Byens helte slår til igen!
Hvis de store navne ikke gider komme til Aarhus, så ordner vi det kraftenstejlme bare selv. Lidt ligesom, hvis man ikke er så god til at lave damer, og man så bare går hjem og gokker lidt. Problem solved! Pyt med, at det er et to år gammelt koncept. AITMOOS hylder det!


Apropos Helmig og TV2, så har AITMOOS en overraskelse i ærmet, som man kan læse om på bloggen i weekenden eller starten af næste uge? Hvad er dog dét, tænker du? Jaaah, vi får se, då. Vi får se!!

tirsdag den 13. maj 2014

Nick Horup - en hyldest

Sidst AGF rykkede ned besluttede en enig AITMOOS-redaktion, at vi ikke ville dække AGF længere. Der var andre medier, der tog sig bedre af det. Nu, hvor AGF så er rykket ned igen, kan vi passende starte forfra. Forvent derfor reaktioner fra næste sæson i 1. division, hvor vi vil svælge i nedturen.


Et af de medier, som beskæftiger sig indgående med fænomenet AGF, er TV2 Østjyllands fodboldmagasin "Fodbold med Horup". Hver tirsdag har den altid sympatiske Nick Horup aktuelle gæster i studiet, som debatterer de store klubber i Østjylland, hhv. AGF, Silkeborg og Randers FC. Foruden to repræsentanter fra disse klubber, er der også altid to journalister, f.eks. Jan "bitter mand" Schouby eller den tommelfingertrillende storcharmør i det koboltblå jakkesæt, Tommy Poulsen fra Horsens Folkeblad. Nick guider os igennem interviews og meningsudvekslinger, hensynsfuldt, men bestemt, som en følsom og erfaren elsker. Det ender i klimaks hver gang.

- Join me next week - on Rescue 9-1-1... æh, jeg mener i "Fodbold med Horup"

Nick Horup er manden bag den elskede programserie om Morten og Peter, som efterhånden har kørt i over 20 år. Det absolut stærkeste klip fra serien har været bragt på bloggen tidligere, men vi bringer det lige igen.


Den tilsyneladende kontroversielle sætning efter 56 sekunder, som ikke er tekstet, er i øvrigt "Dommeren har lort i lommerne!", som Horup åbenbart har fundet for stærkt til TV. Det er dog ikke for stærkt til bloggen!

Succes.

Nick Horup er nysproglig student fra Marselisborg Gymnasium og læste en overgang statskundskab ved Aarhus Universitet, inden han blev uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole. Nu er han redaktionschef på TV2 Østjylland. Mange aarhusianere vil i øvrigt kende Nicks behagelige og fløjlsbløde stemme fra NRGI Park, når han taler over højtalerne. Men det virkeligt vilde er, at Nick Horup er født 22. juli 1953. Det vil sige, at han i skrivende stund er 60 år, snart 61. "Men han ligner jo en dreng?!", tænker du. Ja. Det er helt vildt. Du læste det her først!

 
- Hahaha, født i 1953, skulle jeg tro på det, Nick?! Så er du jo kun 2 år yngre end mig, men du kunne jo være mit barnebarn? Okay, nu bliver jeg deprimeret.

Aarhus In The Middle Of Our Street elsker Nick Horup, og vi elsker især "Fodbold med Horup", som forhåbentlig bliver ved med at blive sendt, indtil Horup stopper på tv om 40-50 år. Altså, med det udseende... wow! Programmet kan i øvrigt ses her.

Niiiiiiick!! *skriiiig*

fredag den 1. juni 2012

Mindreværd

På AITMOOS-redaktionen har vi altid haft et anstrengt forhold til det opreklamerede had mellem Aarhus og København. Måske er det præget af den betingelse, at hovedkontoret befinder sig i den noget triste, sydlige del af Havnen, men let's face it: Københavnerne er fucking ligeglade med, hvad aarhusianere synes om dem.

- Jeg er fucking ligeglad, mand.

Det faktum stopper dog ikke det trættende og uklædelige mindreværdskompleks, som mange aarhusianere har over for København. Bevares, det er ingen hemmelighed, at AITMOOS af flere omgange har lobbyet for at Aarhus burde være Danmarks nye hovedstad, men det bunder netop i, at København er så overvurderet. På samme måde overvurderer folk fra Aarhus København qua deres misundelse. Freud ville være godt tilfreds.

- Det er åbenlyst at aarhusianerne lider af basal penismisundelse i forhold til København

 Nu får dette tilfælde af sure rønnebær endnu en dimension. Teatret på Svalegangen laver simpelthen en forestilling, der hedder "Vi hader København", der er en "forestilling til alle de, der også har fået nok af de oversmarte storbyhoveder, der tror, de er så kloge," skriver aoa.dk. I guder.

- Eeeh mand, fuck dig selv, Don Ø, mand. Jeg går på Waxies.

"Her tales der lige ud af posen med en hyldest til landet og provinsen i det endegyldige opgør med storbyens smagsdommeri. Skuespillerne drukner kaffelattetyranniet i frisk fadøl fra hanen og udbringer en skål for bonderøven. Vor tids sande helt...," skriver omtalen. Bonderøven?? Hvad har det med Aarhus at gøre? Den forestilling burde være opført i Randers. Pinligt, Aarhus. Er der i øvrigt stadig folk, der drikker café latte? Forbindes det stadig med Det Radicoole Venstre, som peakede i 2005? Det er jo heller ikke så længe siden. Som prikken over i'et blev artiklen om opgøret med "kaffelattetyranniet" ledsaget af følgende annonce:


Men okay, man kan sikkert heller ikke få en latte på Siegfreds Kaffebar. Flot, Aarhus.