Viser opslag med etiketten vi får se. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten vi får se. Vis alle opslag

fredag den 22. august 2014

Sommer.Chillout.Aarhus.Noller.

Okay, bloggen har ligget stille i lang tid. Og hvor blev det lovede indlæg om den "overraskelse i ærmet", som der blev lovet helt tilbage i juni? Får vi se? Vi får se. Foreløbig kører AITMOOS videre med succestemaet om mode i Aarhus. Via Soundvenue. Det glitrede modeblad, der dækker sin hyperkapitalistiske dagsorden ind under en stadigt mere intetsigende musikdækning, har igen været en tur i Aarhus og se på "street style". Denne gang i forbindelse med et arrangement, der bar det mundrette navn "Sommer.Chillout.Aarhus." Ja da! Det er altså Danish For Progress så det basker.

Og ja, der står "Summer". Det er vel Danish for progress, ikk'?

Anyways. Soundvenue tog ud og tjekkede streetstyle ud. "Stemningen var god og gæsterne var skarpt klædt". Det er der kommet en usædvanlig stærk feature ud af. Vi bringer nogle af højdepunkterne. 
  

Det er som sagt en ufatteligt stærk minireportage, hvor billederne taler for sig selv, men der er dog også tekstlige guldkorn at finde. F.eks. "Jeg synes, at mangler meget af sådan noget her i Aarhus i forhold til København" og "Jeg synes, det er helt fantastisk, fordi der er nogle superseje fyrer tilbage i Aarhus, som laver det her." Det synes AITMOOS også. Det' da helt sikker'. 

Se hele tingen her.

tirsdag den 17. juni 2014

Koncerter i Aarhus - en kommentar

Alle Aarhus-elskere har siddet og knurret bittert over alle de koncertnavne, som perifere forstadshaller, som Boksen i Herning, Værket i Randers og fængslet i Horsens, har kunnet hive op ad hatten. Stones, Tom Petty, Metallica, Donovan... kunstnere, der selvfølgelig burde spille i Aarhus, eller i det mindste bare i København så; hvis Aarhus ikke kan få dem, skal ingen jyske byer have dem!


Okay, Elton John har spillet på Atletion (ja, så længe er det siden), Beach Boys har også spillet her... og Bob Dylan og Rod "the mod" Stewart kommer også til Aarhus, faktisk bliver billetterne revet væk.

Det kan da også godt være, Northside Festivalen er blevet populær. Men den er helt sikkert noller. "Alternative" rocknavne, der var store for 5-10 år siden. Jeg mener, dette års festival sluttede af med de forfærdelige Arcade Fires enerverende teaterrock!


Derfor varmer det i hjertet, når sådan noget her sker: Helmig og TV2 åbner dette års festuge - gratis!

 Aarhus fik det så vildt, at koncerten blev udsolgt på 45 minutter. Ja da!! Byens helte slår til igen!
Hvis de store navne ikke gider komme til Aarhus, så ordner vi det kraftenstejlme bare selv. Lidt ligesom, hvis man ikke er så god til at lave damer, og man så bare går hjem og gokker lidt. Problem solved! Pyt med, at det er et to år gammelt koncept. AITMOOS hylder det!


Apropos Helmig og TV2, så har AITMOOS en overraskelse i ærmet, som man kan læse om på bloggen i weekenden eller starten af næste uge? Hvad er dog dét, tænker du? Jaaah, vi får se, då. Vi får se!!