Viser opslag med etiketten judas. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten judas. Vis alle opslag

torsdag den 27. november 2014

Chili John: Chili-kongen af Aarhus

For godt et år siden skrev AITMOOS om fænomenet Chili-Klaus, hvor vi skrev, at han også var kendt i folkemunde som "Chili-John". Dette var en indforstået joke med en læser af bloggen - flere på AITMOOS-redaktionen havde fejlagtigt troet, at Chili-Klaus hed Chili-John. Nu viser det sig, at dette ikke var uden grund, men at der har været en freudiansk undertone i denne joke. AITMOOS præsenterer derfor den virkelige "Chili-John": Chili John!


Ja, faktisk er der tale om en decideret aarhusiansk "rock-kok". Chili John har således lavet mad til hotte rock-og-rullere som Elton John, Bob Dylan, Van Morrison, Ray Charles og AITMOOS-darlings som Thomas Helmig, Gnags, TV-2 og Henning Stærk. Stærkt!


Chili John hedder rigtigt John Rasmussen og er født i Varde. Var det Varde, ja, det var det. I 1973 flyttede han til Aarhus, hvor han opdagede chiliens lyksaligheder på selveste Skjoldhøjkollegiet. Først lavede han chiliretter til kollegiets studenterbar, og fra 1980erne lavede han catering til bands i Vejlby Risskov-Hallen. Resten er historie, som man siger. AITMOOS løfter på hatten til ære for den virkelige Chili John. Og Chili-Klaus? Tja...

mandag den 31. august 2009

Festugeminde: AGF - BIF 3-0

Nuff said. Fesugen 2005. Duncan spiller sin vel nok bedste kamp for AGF, da de hviie den 28. august skyder årets Festuge i gang ved at slå de forsvarende mestre 3-0. Et halvt år senere blev han solgt til selv samme mestre og AGF rykkede ned sidst på sæsonen - men hvorfor skal jeg nu ødelægge det gode Festugehumør? I en tid hvor AGF ligger nr. 1 er det måske meget godt at huske tilbage på AGF f.n. - før nedrykningen - for at bevare begge ben på jorden og lægge medaljedrømmene til side for et kort øjeblik. Men så heller ikke længere.

Det er desværre ikke lykkes AITMOOS at finde levende billeder fra dagens Festugeminde. Dog skal du ikke snydes for lidt underholdning. I dag spiller Duncan aka "Judas" aka "Bagerens søn" stadig for den triste klub på Vestegnen og er derfor bandlyst fra at deltage i Århus Festuge. Det har aldrig været nogen hemmelighed at Dunken har haft en sød tand, som det tydeligt ses på billedet ovenfor - her kan du ved selvsyn se hvor glad han er for dessert. Læg i øvrigt mærke til de jokes som den nyligt udsprungne homofob Mike "Bøssekarl" Jensen, hvis enorme pande ville være det perfekte lærred at gense 3-0-kampen på, laver med Danmarks dejligste Dunk. Han virker som en super fyr, ham Mike.