Viser opslag med etiketten voks. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten voks. Vis alle opslag

torsdag den 22. januar 2015

Desperat look-a-like

Det er ingen hemmelighed, at det hidtil har været et sort år for Aarhus. Fortvivlede læsere har henvendt sig til bloggen i ren desperation.


Her kommer så, ikke nyhed, men dog et lille lys i mørket. En look-a-like med to AGF-legender; den afgående "head of youth"/succestræner, Jesper Fredberg, og den detroniserede førstekeeper, Steffen Rasmussen, bedre kendt som "Staff". 
Værsgo, Aarhus.




 

(Ja, okay, vi skal sgu snart have nogle gode nyheder fra "Smilets". Bloggen er jo tydeligvis ved at blive desperat).

tirsdag den 17. juni 2014

Koncerter i Aarhus - en kommentar

Alle Aarhus-elskere har siddet og knurret bittert over alle de koncertnavne, som perifere forstadshaller, som Boksen i Herning, Værket i Randers og fængslet i Horsens, har kunnet hive op ad hatten. Stones, Tom Petty, Metallica, Donovan... kunstnere, der selvfølgelig burde spille i Aarhus, eller i det mindste bare i København så; hvis Aarhus ikke kan få dem, skal ingen jyske byer have dem!


Okay, Elton John har spillet på Atletion (ja, så længe er det siden), Beach Boys har også spillet her... og Bob Dylan og Rod "the mod" Stewart kommer også til Aarhus, faktisk bliver billetterne revet væk.

Det kan da også godt være, Northside Festivalen er blevet populær. Men den er helt sikkert noller. "Alternative" rocknavne, der var store for 5-10 år siden. Jeg mener, dette års festival sluttede af med de forfærdelige Arcade Fires enerverende teaterrock!


Derfor varmer det i hjertet, når sådan noget her sker: Helmig og TV2 åbner dette års festuge - gratis!

 Aarhus fik det så vildt, at koncerten blev udsolgt på 45 minutter. Ja da!! Byens helte slår til igen!
Hvis de store navne ikke gider komme til Aarhus, så ordner vi det kraftenstejlme bare selv. Lidt ligesom, hvis man ikke er så god til at lave damer, og man så bare går hjem og gokker lidt. Problem solved! Pyt med, at det er et to år gammelt koncept. AITMOOS hylder det!


Apropos Helmig og TV2, så har AITMOOS en overraskelse i ærmet, som man kan læse om på bloggen i weekenden eller starten af næste uge? Hvad er dog dét, tænker du? Jaaah, vi får se, då. Vi får se!!

tirsdag den 13. maj 2014

Nick Horup - en hyldest

Sidst AGF rykkede ned besluttede en enig AITMOOS-redaktion, at vi ikke ville dække AGF længere. Der var andre medier, der tog sig bedre af det. Nu, hvor AGF så er rykket ned igen, kan vi passende starte forfra. Forvent derfor reaktioner fra næste sæson i 1. division, hvor vi vil svælge i nedturen.


Et af de medier, som beskæftiger sig indgående med fænomenet AGF, er TV2 Østjyllands fodboldmagasin "Fodbold med Horup". Hver tirsdag har den altid sympatiske Nick Horup aktuelle gæster i studiet, som debatterer de store klubber i Østjylland, hhv. AGF, Silkeborg og Randers FC. Foruden to repræsentanter fra disse klubber, er der også altid to journalister, f.eks. Jan "bitter mand" Schouby eller den tommelfingertrillende storcharmør i det koboltblå jakkesæt, Tommy Poulsen fra Horsens Folkeblad. Nick guider os igennem interviews og meningsudvekslinger, hensynsfuldt, men bestemt, som en følsom og erfaren elsker. Det ender i klimaks hver gang.

- Join me next week - on Rescue 9-1-1... æh, jeg mener i "Fodbold med Horup"

Nick Horup er manden bag den elskede programserie om Morten og Peter, som efterhånden har kørt i over 20 år. Det absolut stærkeste klip fra serien har været bragt på bloggen tidligere, men vi bringer det lige igen.


Den tilsyneladende kontroversielle sætning efter 56 sekunder, som ikke er tekstet, er i øvrigt "Dommeren har lort i lommerne!", som Horup åbenbart har fundet for stærkt til TV. Det er dog ikke for stærkt til bloggen!

Succes.

Nick Horup er nysproglig student fra Marselisborg Gymnasium og læste en overgang statskundskab ved Aarhus Universitet, inden han blev uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole. Nu er han redaktionschef på TV2 Østjylland. Mange aarhusianere vil i øvrigt kende Nicks behagelige og fløjlsbløde stemme fra NRGI Park, når han taler over højtalerne. Men det virkeligt vilde er, at Nick Horup er født 22. juli 1953. Det vil sige, at han i skrivende stund er 60 år, snart 61. "Men han ligner jo en dreng?!", tænker du. Ja. Det er helt vildt. Du læste det her først!

 
- Hahaha, født i 1953, skulle jeg tro på det, Nick?! Så er du jo kun 2 år yngre end mig, men du kunne jo være mit barnebarn? Okay, nu bliver jeg deprimeret.

Aarhus In The Middle Of Our Street elsker Nick Horup, og vi elsker især "Fodbold med Horup", som forhåbentlig bliver ved med at blive sendt, indtil Horup stopper på tv om 40-50 år. Altså, med det udseende... wow! Programmet kan i øvrigt ses her.

Niiiiiiick!! *skriiiig*

torsdag den 24. marts 2011

Her er dit liv: Søren Sko

Den 4. juli 1963 blev en dreng født i Aalborg. Man kaldte ham Søren. Sørens far havde en skoforretning, og derfor var det åbenlyst for klassekammeraterne at kalde Søren for "Sko". Som 9-årig flyttede drengen til Hammel, det lugter trods alt lidt mere af Aarhus. Og efter gymnasietiden tog Søren så skridtet fuldt ud og flyttede til Aarhus.

Denne Sko bruger størrelse 42 i sko

Søren, som ikke kunne spille på et eneste instrument, begyndte at synge kor for Sanne Salomonsen, et fascinerende studie i rødt. Under en jamsession på Aarhus Universitet mødte han guitaristen og keyboardspilleren Palle Torp, som havde spillet sammen med Henning Stærk samt AITMOOS-kæledækken Thomas Helmig. Sammen dannede de to duoen Sko & Torp. Med et langt hår, der var renere end selv forsangeren fra Horsens-bandet Pretty Maids' hår, trådte Skoen for alvor ind på scenen, i Aarhus og i Danmark.

- Bare rolig, du har stadig det reneste hår... i Horsens
- Nu surmuler jeg

Sko/Torp fik kæmpesucces med nummeret On a Lonely Night fra LP'en af samme navn. Pladen solgte over 200.000 eksemplarer, ja så stor var succesen at denne skribents mor købte den. Åbningsnummerets liflige toner af el-piano, en hård, men elegant knipsen og en lettere nasal, men kæk røst ramte denne 8-9 årige i ørerne først og i hjertet lige bagefter. Lige i plet.



Pladerne strømmede ud fra den sympatiske duo, men så vidt bloggen husker blev de to dødeligt uvenner over et eller andet. I hvert fald kastede Sko(hit-)mageren sig ud i en solo-karriere. Hvem husker ikke coveret til albummet Shine (som i shoe shine... fik du den?) der hang over hele Aarhus? Hvor Sko havde fået havde fået voks i det ellers så fine hår så det strittede i flammende pinde lige op i luften. Resultatet blev et såkaldt "morgen-bolle-hår", som man kunne læse i et legendarisk interview i Gaffa.

 
Klik for kæmpe billede

På samme tid var Søren involveret i tv-succesen Pop Stars. Men det var med sin homeboy Palle at Skoen var i sit rette element, og i 2009 kunne man læse i Se & Hør at de to var sammen igen. De spillede godt nok deres comebackkoncert i Randers, men det er bloggen villig til at se gennem fingre med. AITMOOS kender ikke andre numre end hittet, men det er altså også et godt hit.

Søren Sko? Her er dit liv. VærSko.

tirsdag den 17. august 2010

Guide til Århus: Hafnia-Arkaden

Hvad gør du når du går rundt på Strøget og bare må væk i en fart? Hvad end det er for at gemme dig for en gammel bekendt, en hektisk flugt fra gadesælgerne fra Amnesty International, bare fordi der er for mange mennesker eller hvad der nu måtte plage dig. Nå... hvad gør du så? Du smutter da ind i Reginabygningen, bedre kendt som Hafnia-Arkaden. Et hemmeligt, glemt sted midt på Strøget. Som at gå under jorden og bevæge sig ind i et parallelunivers. Et sted hvor al den falske overfladiskhed fra Strøget er pist forsvundet. Hvor butikkerne ikke udgiver sig for noget de ikke er. Her handler det ikke om succes, trends eller overgearede ekspedienter.


Ude foran arkaden står der nogle gamle bekendte som du helt sikkert er stødt på. De vil sælge dig ærter, de vil sælge dig blomster. De vil forføre dig til at købe deres varer med et enkelt middel: Ved at råbe. "Der er to buketter for trejve, det' hal' pris, då" - hvem kan stå for det? Svaret er: Ingen.


 
"Muahaha, penge... Penge!"


Gå indenfor i selve Arkaden, der husede en biograf indtil 1983. Da besluttede man at oprette omkring 20 butikslokaler, som handlede med alt mellem himmel og jord. For eksempel lå her tidligere en butik der solgte det stof drømme er lavet af. Merchandise i alle afskygninger. Plakater, t-shirts og i særdeleshed nøgleringe med Take That, 2Pac, Gianfranco Zola... Ikke nok med det, de solgte også guldkæder, ringe, alverdens smykker der hang og skinnede og afgav nikkel på en baggrund af rødt velour. På væggen hang en seddel som indehaveren havde skrevet: "Du må ikke stjæle - jeg må ikke slå?" Word. Det lod til at butikken i særdeleshed havde specialiseret sig i merchandise fra idolgruppen Kelly Family, som de århusianske teenagere elskede højt. Man forstår hvorfor.


Butikken har af uforklarlige grunde måttet dreje nøglen om, men frygt ej. Du kan gå ind på arkadens café og drikke en kop kaffe. Der er dog usandsynligt mørkt indenfor, så sæt dig ud hos stamgæsterne, der sidder langs gangen og kigger på de mange mennesker der går forbi. Caféens kaffe er noget sur, så kom godt med kaffefløde i.


 
Kombinationen af sur kaffe og sød fløde er en Hafnia-arkadisk specialitet.

Når du har drukket din kaffe, er det vel på tide at blive klippet. Bare rolig, du behøver ikke lede længe for at finde en kompetent frisør. Arkadefrisøren kan klippe en frisk frisure. Kort i siderne, langt i nakken og højt på toppen. Se selv nedenfor. (Tak til brugeren "Roger" for linket).



Desværre er det blevet besluttet at de små, intime butikker skal erstattes af en kæmpe butik i tre etager på hele 400o kvm. Altså endnu et ligegyldigt center på linje med det nede på Clemens Bro og alle de andre centre i Århus. Og altså ikke længere noget sted at gå i skjul hvis Strøget bliver for overvældende for dig.

Læs mere om arkadebygningen og dens historie her.

mandag den 3. maj 2010

Jeg sætter min hat som jeg vil

Gi'r du et stykke, Peter? Årh?

For at citere L.O.C.:

"Som Mr. Mista sagde, det en vild nat
Rammer baren med ild i en stråhat
Din uh, er det eneste der trækker
Lad mig sig det så'n her, for du for lækker"

fredag den 5. marts 2010

Op med håret!

Det er med glæde at AITMOOS har læst nyheden om at AGF Fodboldtalentskole har fået idHAIR Company som ny co-sponsor. Virksomheden ligger i Lystrup og denne skribent bruger selv mærket når garnet skal sættes. Det er ingen hemmelighed at fodboldspillere bliver mere og mere forfængelige og Preben Munch, direktør i idHAIR Company, udtaler da også:

- Vi har begge samme målgruppe, som er friske unge mennesker, der dyrker deres krop og udseende.

Denne friske unge mand bruger sandsynligvis Hard Gold fra idHAIR når fodboldhåret skal sættes

Så sæt håret til på søndag, brug gerne lidt ekstra voks da AGF meget vel kunne komme i strid modvind inde i Parken, hvor AITMOOS' redaktion selvfølgelig vil være på plads. Op med håret!