Viser opslag med etiketten sødde. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten sødde. Vis alle opslag

tirsdag den 25. november 2014

Da-daaaah! AITMOOS-julekalenderen 2014

Julen sig nærmer, og det er med stolthed, at AITMOOS kan præsentere indholdet af AITMOOS-julekalenderen 2014: Da-Daaaah!


Ja, du læste rigtigt! Hver dag vil AITMOOS åbne kalenderen op for en af "De bedste Århus-historier" fra en "H.A. Yearhouse". Yearhouse... Year... house... År... hus. Get it?.

- De bedste Aarhus-historier som en julekalender! Ge-ni-alt!
- Ja, thumbs up, Paulie, thumbs up!

Forbered dig på revy-humor i hele december. Én lang sviner af Aarhus. Men hey; Aarhus ka' ta' det! 

Hov, hov.

Men ikke nok med det. Af og til vil der dukke gamle kendinge af bloggen op i forbindelse med "Århus-historierne". Ja!

- Bloggen for alle, der elsker Aarhus
Julekalenderen for alle, der elsker Aarhus...

Følg med i julekalenderen fra den 1. december. Det bliver en kæmpe succes med masser af læserkommentarer. Det' hel' sikker'.

- Ja, for du vil vel ikke lægge dig ud med Julemanden... vil du vel, sødde?

Vær så artig.

mandag den 24. januar 2011

Århuspigen frk. Århus

Alle bloggens mandlige læsere kender til begivenheden. Hvis der måtte være en enkelt kvindelig læser har hun helt sikkert drømt om det. At blive årets Aarhuspige. En større ære fås ganske enkelt ikke hvis man er af hunkøn og bor i Aarhus.

Konkurrencen startede i 1943 som "Frøken Århus". Formålet var at kåre en sød og naturlig Århus-pige. For at kunne tilmelde sig skulle den unge pige have bopæl i Århus Kommune og være i alderen 16-25 år. I de feministiske 70ere blev konkurrencen aflyst, det var på samme tidspunkt man heller ikke gad Melodi Grand Prix. Men i 1988 blev konkurrencen genoplivet af Århus Stiftstidende i samarbejde med Tivoli-Friheden og en række sponsorer fra byen. Siden da har den skiftet navn til "Århuspigen", og fra nu af altså sandsynligvis "Aarhuspigen".

- Stem på mig...
- Nej, mig...
- Nej, mig...

Ja, traditionen tro er det nogle sødde tøser der stiller op til konkurrencen. For ligesom at fuldbyrde objektliggørelsen af hunkønnet tilknyttes der også sponsorer til pigens identitet, ofte lokale. Derfor kan du f.eks. stemme på "Storcenter Nord-pigen", "Salling-pigen"... eller hvad med "AGF-pigen"? I 2009 var det dog "City Vest-pigen" der vandt. Hun vandt ud over titlen en charterrejse Århus Charter, et gavekort på 3.000 kr. sponseret af City Vest samt produkter fra Pilgrim. Det er altså gode præmier.

- Hold kæft, hvor er det godt gået mand. City Vest, Århuspigen 2009!
- Ja, vi ta'r den også næst' år, næst' år, mand... Storcenter Nord kan ingenting!

Men neeeej, vagtmænd i City Vest. Der blev slet ikke afholdt Aarhuspigen i 2010. Hun skulle nemlig have en såkaldt ansigtsløfting:

"Vi vil prøve at lave noget andet. Vi har gået med nogle forskellige tanker i et par år, og nu skal vi til at udvikle konkurrencen og tilføre den lidt mere liv," udtalte Max Adelsbøll fra Jydsk Væddeløbsbane - en af de syv sponsorer, der pt. står bag Århuspigen - til jp.dk.

Hm hm. Det bliver nervepirrende spændende at se hvilket koncept der bliver disket op med i 2011. Indtil da kan du hygge dig med Frøken Århus 1991. Satme sød... Bemærk hvordan de mandlige gæster har svært ved at tage øjnene fra frøknens kavalergang, og hvordan intervieweren foregiver at læse i sine papirer mens han smugkigger.



Og ja, hvad blev der egentlig af "Mister Århus"??

torsdag den 26. august 2010

Den Renée fryd

I aften kan du på tv2 se en dokumentar om en af bloggens helt store heltinder: Renée Toft Simonsen. Kl. 20.35 kan du således se programmet Renée Toft Simonsen - hele historien. Helt tæt på 80'ernes ansigt. 80'ernes ansigt! Og ikke mindst Århus' ansigt. Man kommer da heller ikke udenom at hun var sødde.


Desuden satser vi stærkt på at også Helmig ham selv er med i programmet. Mon ikke...



Du skal se det. Om ikke andet så bare for at høre det.