Viser opslag med etiketten letbane. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten letbane. Vis alle opslag

lørdag den 29. juli 2017

Reunion

Hov? Så gik der sørme to et halvt år, hvor her var lige så stille som i udebaneafsnittet, når FCN er på besøg på Arhus Sta... Nå, nej, NRG... Øh... Ceres? Park. Rygterne løb langs husmurene. Var folkene på AITMOOS-redaktionen blevet uvenner? Var de flyttet til Tranbjerg eller ligefrem LA? Skyldtes det måske en skriveblokering? Onde tunger talte ligefrem om, at de manglende indlæg skyldtes, at stiften.dk fik flere og flere betalingsartikler, så skribenterne på AITMOOS ikke kunne finde inspiration til deres indlæg? Dette ondsindede rygte havde naturligvis intet på sig.

49 kr. pr. måned? Tror I, vi er millionærer? 
Forresten har AITMOOS overvejet at kaste sig ud i noget crowdfunding. Bidrag kan sendes i en frankeret kuvert til ...


Forklaringen er selvfølgelig, at Aarhus har klaret sig fint uden bloggen. Historierne har overgået fantasien. Der var den nylige sag om protesterne mod AROS-kunstværket i Mindeparken, hvor der blev sprøjtet maling ud over landskabet for at vise folk, hvad klimaforandringerne vil resultere i. Ge-ni-alt. Ikke siden skilsmissen mellem Helmig og Renée har der været så meget furore i byen.

 
Autentisk billede af AROS-kunstværket i Mindeparken

Så er der også den glædelige nyhed, at Letbanen (som AITMOOS i al beskedenhed har dækket siden dag 1, LÆNGE før det blev hipt) har besluttet at få byens søn, og en af bloggens absolutte helte, Jørgen Leth, til at lægge stemme til informationen i højtalerne. Det er et oplagt partnerskab, som AITMOOS naturligvis ikke vil tage æren for, men vi gør det alligevel. Klap klap klap.


Så var der selvfølgelig også historien over dem alle: Om dengang selveste hustrumishandleren Johnny Depp festede på Under Masken. Dén historie kunne ikke engang AITMOOS have fundet p... opsnuset. Men den virkelige historie var, at der blandt gæsterne var en person, der bar en beklædningsgenstand af et helt bestemt lokalt tøjmærke, man ikke havde set i byen siden midten af nullerne. That's right. Der er selvfølgelig tale om modemærket Punk Royal.

Johnny Depp ved Under Masken i Aarhus. Man lægger ikke mærke til det først, men i den røde ring på billedet til højre kan man svagt ane Punk Royal-logoet på jakken. Nedenfor kan du se det endegyldige bevis for, at der er tale om en ægte Punk Royal-jakke.
Her kan du så se den famøse Punk Royal-jakke fra Under Masken. 
Du kan især se logoet i den røde ring på billedet til højre.


Ja, der er i sandhed sket meget på de to et halvt år, der er gået. Johnny Depp kommer og går (og slår), men AITMOOS består. Glæd dig til flere artikler. Forhåbentlig bliver den prisvindende artiklelserie 'På druk i Aarhus' også snart genoplivet. Indtil da: Ka' du ha'et?


mandag den 1. marts 2010

Der kommer altid en pige og en letbanevogn til

Det har efterhånden stået klart længe at Århus skal have en såkaldt letbane. Efter en årelang debat blev det endegyldigt vedtaget i januar 2009. En letbane er en slags moderne sporvogn, noget som Århus havde fra 1884 indtil 1971 (deraf navnet Århus Sporveje). Byrådet besluttede dog at nedlægge sporvognene for at gøre Søndergade til en gågade, det vi i dag kender som Strøget. (En beslutning hvis tragiske konsekvenser kunne ses i et indlæg fra tidligere i dag som AITMOOS har valgt at slette da der var fare for at det kunne misforstås hvis man ikke lige var på bølgelængde med den berygtede århusianske selvironi).

Letbanen kommer efter planen ikke op at køre før i 2015, men AITMOOS begynder allerede at varme op, det er aldrig for tidligt. I nedenstående klip kan du således se hvordan det så ud da der var sporvogne i Århus. (Slå lyden til og skru højt op).



Kender vi vores læsere ret sidder du nu og tænker "Men hvad hedder sangen og kunstneren, sangen er bare så god" og dertil kan vi kun svare "Musikken er Mezzoforte fra 'Catching up with Mezzoforte'. Nummeret hedder 'Sugar and sweets'". Den burde efter bloggens mening spilles uafbrudt i de nye letbanevogne.