Viser opslag med etiketten store torv. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten store torv. Vis alle opslag

søndag den 2. februar 2014

På druk i Aarhus - Arnbitter

Af og til sker der det, at man opdager noget, som er decideret mindblowing. For eksempel, når man opdager, at den hæderkronede bitter Arnbitter stammer fra ... Aarhus! Oh yeah... that's right!
Læg mærke til, hvordan sloganet "The true spirit of Aarhus" spiller på både ånd og spiritus ... Ge-ni-alt! Hvor var de reklamefolk henne, da man fandt på "Danish for progress"? Og sprogforvirringen er ren The Julekalender. Stærkt!

Den bitre drik, som ifølge producenten kan spores tilbage til "engang i 60erne", er en "bitter i særklasse på 50% vol, som sammen med særligt udsøgte urter tilsat alkohol & blandet efter en hemmelig recept er med til at give ARNBITTER sin helt specielle styrke, karakter & smag". 

Rygtet siger, at Arnbitter fik sit navn, fordi opfinderen blev spurgt "Er'n bitter"? Dette rygte har AITMOOS dog ikke kunne bekræfte.

Arnbitter "vandt guldmedalje i 1970, ved den internationale vin & spiritusudstilling i Rotterdam. Arnbitter fik sølv ved The International Wine & Spirit Competition 2005 i London". Hmm, sølv. OK, men selvfølgelig lidt bittert.

Denne opdagelse får pludselig det hele til at gå op. Aarhus-sættet! Så er det derfor, det består af Ceres og en Arnbitter. Duh. En kold og en bette skarp. Det er sgu da gadesprog, mand!

Man kan få sig et Aarhus-sæt på adskillige brune værtshuse i byen, men som det fremgår af nedenstående annonce af "Meter Pikkelsen" (hohohohoho, byttet rundt på forbogstaverne!), kan man også få den natklubben på Store Torv:
"Keep it real Århus;-)!"
 
Efter sigende skrev Paul Weller dette hit efter en våd nat i Aarhus, hvor han hamrede adskillede Aarhus-sæt sammen med "den gamle mod".


Weller (tænker): - Årh, jeg har det ringe. Skulle ikke have drukket så mange Aarhus-sæt. 

Og husk, at det udtales "bitter" med [i], ikke med [e], som københavnerne siger det. B[i]tter, [e]kk'å?

fredag den 4. juni 2010

Slagsang

Det skal ikke være nogen hemmelighed at alle her på AITMOOS' redaktion er ved at redde sig en gedigen omgang VM-feber. Måske man skulle tage ind på Store Torv og se Jon Dahl slå scoringsrekorden mod Holland? Men midt i al den virak må man ikke glemme touren. Du har måske hørt Nephews pinlige bud på en VM-sang. Den nye "Re-Sepp-ten", tsk. Det er bare så tydeligt at høre at den er forfattet af en Silkeborg-fan. Ikke nok med at man skulle trækkes med den irriterende Team Easy On Tour de France sang, nu skal det lort også forpeste ens VM. Øv!


Som hævn har det århusianske punkband The Pranksters lavet en hyldestsang til touren 2010: "Tre uger i juli". Læs selv her. Med på sangen er cykellegender som Bo Hamburger, Rolf Sørensen, Alex Petersen og ikke mindst Michael Sandstød, som jo engang var ved at dø i Århus under en etape af Post Danmark Rundt. Faktisk vil rygterne vide at Sandstød blev erklæret død på radiokanalen The Voice, hvilket sendte chokbølger gennem det århusianske cykelpublikum. Heldigvis var rygtet om hans død stærkt overdrevet, og han er derfor med på slagsangen. Se, dét er punk rock!

Kom nu, Sandstød! Stød til!

Se hvordan indspilningerne gik nedenfor. Det lyder ret punk.



Endelig får du den RIGTIGE VM-slagsang. Bamses "Vi er på vej til Afrika". Måske lavede Nephew den officielle, men Bamses vil altid være Århus' VM-slagsang. Here we come!