Viser opslag med etiketten breaking news. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten breaking news. Vis alle opslag

lørdag den 4. maj 2013

Statusopdatering

Wush! Så blev 2012 pludselig til 2013! Ja, sådan kan det gå. Hvad er der sket i Aarhus i mellemtiden? Ingen ved det. Nogle plausible bud er, at endnu flere af de gamle butikker er lukket,og nye kæder er kommet til. Som f.eks. Joe & The Juice, der er åbnet inde i Magasin og Bruuns Galleri, hvor du kan høre udknaldet techno, mens du febrilsk skynder dig at drikke din friskpressede juice med æble, ingefær og bladselleri, så du kan komme ud derfra igen.

- Yo yo yo, hvad så der, Bruuuuuuns?! Fyr den af for viiiiiiiiiiildt!! Man får vildt meget energi af vores juice! Wuw! Wuuuuuuw!

Derudover er det, sandsynligvis, gået støt nedad bakke for byens hold, Jyllands konger, de hviiiiiiii'e, mindst siden forårspremieren i Superligaen. Med dertilhørende komplet mangel på selvindsigt og situationsfornemmelse, som om chanten "Vi rykker aldrig ned" har indboret sig dybt i spillere, trænere og ledelses bevidsthed. Forståeligt nok, det er en stærk chant.

- Hvordan skal jeg nogensinde finde på en frisk kommentar til pressen, når vi er så pikke ringe...? Jeg ér altså ikke Troels Bech.
(Jo, du er).

Kort sagt, alt er ved det gamle i Aarhus. Og dog. En af årsagerne til, at AITMOOS har ligget stille i snart et år, er af den simple årsag, at kilden til mange af bloggens nyheder, stiften.dk, har valgt, at deres artikler ikke længere skal være gratis. Og det til trods for, at AITMOOS har breaket utallige nyheder, før de kom på Stiften. Nærigt. Købe adgang til nyheder fra provinsen? Har man hørt en loppe gø. I øvrigt har avisen valgt, at symbolisere den begrænsede artikeladgang med en nøgle, hvilket er intet mindre end en hån mod "byens nøgle", som har været et tilbagevendende indslag her på bloggen.


Bemærk, hvordan dobbelttydigheden skinner igennem: Afvisningen, "nej, jeg vender ikke tilbage, aldrig!", og så nøglen, der siger "du er fucking heller ikke ikke velkommen i Aarhus!". Ja, ja. Altså et farvel og tak til Stiften, som vel fortsætter sin kurs mod afgrunden og den økonomiske ruin, hvor Jan Schouby kan fortsætte med at være bitter over AGF. Dét vil vi altid have til fælles. AITMOOS er stadig uafhængig af økonomiske interesser, men kan måske overtales til at skrive en artikel om et givent emne (pris: en stor fa'j eller en vodka og Red Bull). So long, Stiften, og "hej igen", AITMOOS-læsere!


tirsdag den 29. maj 2012

Thomas og Steffen

Rolig nu. Jævnfør overskriften er der ikke tale om, at den rygskadede landsholdsmålmand, Thomas Sørensen, skal erstattes af AGF-keeper Steffen Rasmussen, bedre kendt som Slowhand.


Ikke desto mindre er der tale om en opsigtsvækkende nyhed. AITMOOS har tidligere berettet om, at Helmig og A.G. blev venner igen ovenpå den famøse Wig Wam-skandale. Nu er der imidlertid en musikalsk nyhed, der har sat chokbølger gennem Aarhus.

- Større end Helmig og A.G.? Surely you must be kidding.

Thomas Helmig og Steffen Brandt. De eneste eneste to. Konger af Aarhus. Musikalske legender. Kan vi finde på mere? Du ved allerede nu, hvad det drejer sig om. Helmig og Brandt danner et regulært all-star-band. Ikke overraskende er det en melding, der har sat AITMOOS-kontoret i en tilstand af eufori.
 
 "Nu hvor du har Brandt mig af..."

Koncerten, der finder sted i forbindelse med Festugen d. 30. august, vil bestå af en blanding af nye og ældre numre fra Helmigs og Brandts bagkataloger. Udover at det er svært at forestille sig, hvordan det rent faktisk skal foregå, er det en tanke, der giver hidtil uanede mængder af ståpels. Bare det at tænke på alle de underspillede jokes der vil komme fra scenekanten.

- Bad luck, Tina, jeg tager chancen med Helmig i stedet.
- Ej okay, hvor noller. Kan du så ikke lige give mig Michael Falchs nummer?

Hvorvidt AITMOOS rent faktisk vil befinde sig til dette arrangement, er dog mere end tvivlsomt. Som så mange andre ting her i livet, og især når det drejer sig om Aarhus, er forventningens glæde som regel den største. Ikke desto mindre er der vel tale om det største musikalske samarbejde i Aarhus nogensinde, og over en bredere kam, det stærkeste all-star-band siden Travelling Wilburys. Tag vare på hinanden, boys.

onsdag den 16. maj 2012

Den bedste nyhed, der aldrig var


... "Hvis altså de ikke må sige København". Jamen, det sætter jo alting på plads. Tak til stiften.dk for denne stærke historie. Og ikke mindst, tak til Peer H. Kristensen, direktør for VisitAarhus, for denne kommentar:

»Folk plejer at grine, når jeg siger det, men jeg mener faktisk, at Aarhus er Skandinaviens Barcelona. Der er både skov, havn og strand i byen, og så har vi et meget stemningsfyldt latinerkvarter,« siger Peer H. Kristensen.

Jo tak. AITMOOS griner også.


Handler i virkeligheden om Aarhus, og burde derfor nok være nomineret til at være den bedste Aarhus-sang nogensinde

torsdag den 29. september 2011

Los Aarhus

Så er der endelig en nyhed der er på højde med dengang en sensationel gråvinget måge besøgte Aarhus Havn. Ah ja, det var tider. Nu er der imidlertid set en los tæt på Aarhus. Stiften.dk skriver, at kærestepar der var ude at "gå en tur" (wink wink) i skoven ved Mundelstrup nordvest for Aarhus fik øje på den store missekat. Efter sigende har der ikke været en los i Aarhus i 5000 år, noget af en skråsikker påstand, men nuvel. Som der står i artiklen:

Hm hm...

- Nej, det er korrekt, jeg har ikke boet i de aarhusianske skove i 5000 år

- How 'you doin'?

Vi var ellers en del der var overbeviste om, at lossen faktisk stammede fra Aarhus...

- How 'you doin'?

Ikke desto mindre hilser AITMOOS den nye aarhusianer velkommen. Den er med garanti lige så kælen som den gennemsnitlige grå huskat.


lørdag den 24. juli 2010

Der er ingen vampyrer i Århus

For tiden er vampyrdillen på sit højeste. "Twilight" og så videre. Denne skribent stod dog af vampyrtoget da tv-serien om Buffy sluttede. Det viser sig nu at være et klogt træk. Der er nemlig slet ingen vampyrer i Århus.

tirsdag den 8. juni 2010

Anne Linnet gift

Efter det igennem længere tid er gået ned ad bakke for Århus, kommer der endelig lidt medvind på cykelstierne. Anne Linnet, 56, er blevet gift med sin 22-årige, gravide kæreste, Tessa. Det glæder i særdeleshed denne skribent da min barndomsven, Allan, havde en hund netop ved navn Tessa. Det var en cocker spaniel.


Det vides ikke om Tessa er fra Århus, men mon ikke? Desværre blev de ikke gift på Århus Rådhus, men i København. AITMOOS vil i alle tilfælde gerne ønske Linnet & co. tilllykke med brylluppet.

Det nygifte par

Lad os da fejre den gode nyhed med Linnets vel nok stærkeste track, Tusind Stykker fra 1988 - med lidt hovedregning vil vi nå frem til at det er indspillet omkring samme tid som Tessa blev født.


lørdag den 29. maj 2010

Lukketid

Netop som man troede at nu kunne det ikke blive mere nedtur for Århus... så falder der en bombe som er om muligt endnu større end nyheden om Stig og Betiinas skilsmisse. Det er således med stor sorg at AITMOOS har modtaget nyheden om at CC Kiosken i Busgaden lukker. Efter 27 år er det slut. Ejeren, Garabet, gider ikke mere.

I stedet vil Tiger-butikken overtage kiosken og udvide. Hvad bliver det næste? Overtager de også Hos Anders?

Som den opmærksomme læser vil huske har vi tidligere her på bloggen hyldet CC Kiosken. Tak for alle pakkerne med Lakrisal, Garabet. Du vil altid være en C.C. Rider.

mandag den 17. maj 2010

Århus skifter navn!

Så skete det. Århus bliver til Aarhus fra 1/1 2011. Her på AITMOOS tager vi beslutningen til efterretning, men har umiddelbart ikke planer om at være konsekvente i stavemåden. Således vil Aarhus in the middle of our street forhåbentlig stadig være bloggen for alle der elsker Århus.

Desuden er borgmester Wammen iskold og vil have ændret logoet for Årh... Aarhus. Folk forstår ikke smilet. I disse nedrykningstider er det måske meget godt. Der er ikke så meget at smile af.

Hvad fanden griner du af!

mandag den 15. marts 2010

Chockafsløring!

For nylig kunne man her på AITMOOS i indlægget Parken Warm Up læse hvordan at alle på AGF's topscorerliste ikke var til rådighed i kampen mod FCK. Nu viser det sig at stiften.dk har ladet sig inspirere af indlægget i artiklen Hvor skal målene komme fra? Bevares, AITMOOS har ofte ladet sig inspirere af Stiftidendes artikler, men altid sørget for enten at kreditere eller linke til selve artiklen.

Det lugter langt væk af kopiering, men som mærkevarekopierne fra Tyrkiet eller Hong Kong er det umuligt at afsløre. AITMOOS har derfor valgt at lade sig smigre og tage det som en kompliment at Åhus Stiftidende tydeligvis lader sig inspirere af bloggen.

Hvad gemmer AITMOOS under skørterne?
Stiften, you naughty boy!

onsdag den 17. februar 2010

Breaking News! Bechmann køber grund i Egå!

AITMOOS vil gerne ønske Skæring-drengen Tommy Bechmann tillykke med at have købt en grund i Egå. I den forbindelse vil vi også gerne starte en ny kampagne for at Tommy kommer hjem og spiller for AGF.


 Fuck off, ref! Jeg tager hjem til Århus og spiller for AGF.

Kom hjem, Tommy. Så tager vi til halfest i Skæring. Du holder forfest og lejer et fadølsanlæg med blå cola. Har vi en deal? Kan du høre mig, Tommy? Kan du høre mig?

Tommy. Tommy. Tommy. Tommy.

tirsdag den 26. januar 2010

Afsløring: TV2 Østjylland-vært besat af spilledjævlen!

Vi var mange der studsede første gang man så Claus Elgaard som vært på TV2... Østjylland? Den gamle champ fra TV2 Sporten. Puks storebror. Hvad lavede han i Århus? Rygterne føg omkring. Var Claus synsk? Kunne han forudse et snarligt mesterskab til AGF og ville derfor være på forkant med situationen og bosætte sig i smilets by?

Nu viser det sig imidlertid at Claus har båret rundt på en grusom hemmelighed. Han har været ludoman. Det fortæller han i en ny bog som udkommer i dag. Det er ikke småting der kommer på bordet. En bodypaintsession i Føtex i et desperat forsøg på at tjene penge. En ekskæreste der prøvede at dræbe ham med en hvid Opel Kadet. Eller dengang ham gamblede under et direkte tv-interview med racerkøreren Nicolas Kiesa, som du kan se Claus fortælle om her.

"Så ryger jeg på Rouletten"

Det lyder på mange måder vanvittigt og AITMOOS' redaktion har da også besluttet ikke at læse Elgaards bog. Det lyder ganske enkelt for uhyggeligt. Som manden selv siger: "Jeg er faktisk så skræmt, at jeg ikke tør læse bogen igen". Desuden har en grundig research vist at Claus rent faktisk bor i Vejle. Ligger det overhovedet i Østjylland?

"Åh hå hå, Claus, min dreng..."

Ligger du inde med billeder fra da Claus blev bodypainted i Føtex i Svendborg? Post dem her på bloggen!

torsdag den 21. januar 2010

Broen to be wild

Først var det Bodega 65. Så var det Raahauge. Og nu springer så endnu en bombe: Broen lukker. Jeg har faktisk aldrig været på Broen. Dette skib i Århus Havn hvor man drikker helflasker og knapper skjorten op mindst én knap for meget. Nu er det for sent.

Screenshot fra Broens hjemmeside. Ser ellers fe'j nok u'j.
Breezer, Cult, Hawaiikranse... Crazy Friday! :-)

Dette er måske en et par uger gammel nyhed, og er som sådan ikke Breaking. AITMOOS tipper alligevel på hatten af nyheden. Ikke så meget pga. at Broen lukker, fred være med det. Men hatten af for den måske mest melankolske overskrift nogensinde:

Broen sejler ikke længere - tør de øjn, kammerat. Hvor er det smukt skrevet.

Broen... adjøs, siger jeg bare. Men hvorfor mon det ikke gik? Det virkede sgu ellers til at være et okay fedt sted?

tirsdag den 12. januar 2010

Servicemeddelelse

AITMOOS bringer en servicemeddelelse:

Advarsel: Livsfarlig heroin i omløb

Som det fremgår af artiklen skulle der være usædvanlig stærk heroin i omløb i Jægergårdsgade. Så skulle du, kære læser, være blevet deprimeret over AGF's ageren på transfermarkedet og derfor lade dig friste af bloggens tidligere artikel om at være på druk i Jægergårdsgade til på mere end én måde at tage en tur på "Den Hvide Hest", så tænk dig lige om en ekstra gang, okay?

mandag den 21. december 2009

Breaking News! Nisser findes!

Vi fortsætter her på AITMOOS med vores overnaturlige tema. stiften.dk kan i dag, den 21. december 2009, bringe en sensationshistorie som er på højde med den sensationelle måge der blev set på Århus Havn. Det viser sig at Naturhistorisk Museum i Århus er i besiddelse af et vaskeægte skelet fra en nisse! Skelettet, som blev fundet af biolog, museumsinspektør og nisseforsker på Naturhistorisk Museum, Jan Gruwier Larsen, har korte ben, et stort kranie og kun fire fingre. Som verdens første århusianer, Grauballemanden, er skelettet mørkt fordi det har ligget i en mose. Har det mon lidt samme skæbne som den rødhårede jernalder-homeboy?

"Bare lige fem minutter til..."

Fundet vender simpelthen op og ned på livet som vi kender det. Spørgsmålet er om verden overhovedet er klar til nisser?

»Verden er simpelthen ikke klar. Hvad nu hvis vi finder nisser? Skal de integreres? Skal de have modersmålundervisning? Hvis de findes på Mols - skal det så være nissereservat?« spørger Jan Gruwier Larsen. Han fortsætter:

»Hvad nu, hvis nisserne var her først? Hvem har så rettighederne til Djursland? Nisserne eller indvandrene?«

Relevante betragtninger fra museumsdirektøren, som i øvrigt ikke har set fjernsyn siden 1982 - betragtninger som vi på AITMOOS kun kan være enige i:

»Et nissefund vil få ikke bare psykologisk men også økonomiske konsekvenser. Mennesker har gjort nisserne til julemandens hjælpere. Det har de jo i virkeligheden aldrig været. Men statsministeren ønsker, vi skal bruge mange penge - og det skal nisserne hjælpe med. Først når julen ikke længere handler om, at vi skal bruge flere penge for at blive mere rige - helst 5000 kroner flere end vi har - kan vi tage nisseeftersøgningen op.«

Museumsinspektør Jan Gruwier Larsen og nisseskelettet. Det er nissen til højre.

Læs hele den bevidsthedsudvidende artikel på stiften.dk