Viser opslag med etiketten prins joachim. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten prins joachim. Vis alle opslag

lørdag den 17. maj 2014

Prins Easy Rider og Søn

Der er Classic Race i Aarhus for tiden. Det er der hvert år, og det er ikke noget, bloggen som sådan ville bruge tid på, hvis ikke det var for deltagelsen af Danmarks retmæssige konge, Prins Joachim. Vi har tidligere bragt et indlæg, hvor vi linkede til en fremragende video, som blev kort genfortalt i indlægget, men desværre har sinkerne på Stiften slettet videoen, så man ikke længere kan se den. Dumt.

- Jeg sletter lige alt vores unikke indhold på Stiften.dk, så folk ikke kan se de ting, som vi har lagt op i tidens løb, så siger Schouby, at vi vil få en masse nye abonnenter og at vi kan skabe en ny og stabil forretningsmodel!

Men nok om Stiften. I år har Classic Race også deltagelse af Prins Felix, som stillede op i sæbekasseløbet. Farmand skubbede bagpå, men det lykkedes ikke at slå den direkte modstander: Prins Felix røg ud i det indledende heat:

Joachim: - Ha, jeg kan da sagtens løbe fra ham drengen derovre, det er jo barnemad!
Felix: - Vrum vrummm...

 Joachim: - Argh, nej, hvad foregår der! Den dreng må være dopet! 
Felix: - Vrum Vruumm...!

Til gengæld vandt lilleprinsen prisen for flotteste sæbekassebil, så det er nepotisme, når det er bedst. Ja tak, Classic Race. Den er altså også flot. Men se nu dette billede. Både Joachim og tilskueren til venstre kniber øjnene kraftigt sammen i det øjeblik, billedet bliver taget. Hvad foregår der lige her?


For en gangs skyld har AITMOOS ikke svaret.

mandag den 6. december 2010

Jul i Århus - Dronningen

Som bloggen tidligere har omtalt, så har det siden 1969 været en stolt tradition at Dronningen holder jul på Marselisborg Slot. Julegudstjenesten bliver om muligt endnu mere højtidelig når Dronningen møder op i sin pelsfrakke til sene gudstjeneste i Århus Domkirke. Som bekendt droppede Dronningen Århus i 2006, men klog af skade faldt hun til patten året efter og kom tilbage til Århus.

- Oh, godt vi nåede at få træet op inden Dronningen kommer!

Nu er den dog gal igen. Dronningen ditcher simpelthen Århus. I stedet holder hun jul hos prins Jokke på Schackenborg i Møgeltønder, eller "næsten Tyskland" som det hedder sig.

- Ha hah, ta' den, Århus. Først vinder jeg Classic Race, og nu kampen om julen. Triumf!

- Tag det ned igen. Dronningen kommer ikke alligevel...

Hvad bliver det næste? At bloggens læsere holder jul på Fyn?

- Og jeg som troede vi skulle i byen...

mandag den 26. juli 2010

Marselisborg Slot

Som den dedikerede læser måske kan huske, har AITMOOS tidligere advokeret for at Århus skulle blive Danmarks nye hovedstad. Foreløbig ser det dog ud til at være sat på stand-by, men lobbyismen fortsætter ufortrødent.

For at være en rigtig hovedstad skal byen naturligvis have et slot. København har måske Amalienborg, men Århus har Marselisborg Slot, hvor kongefamilien som bekendt lige har holdt sommerferie med alt hvad dertil hører af hundebid etc.


Marselisborg, eller Marx-Leninsborg som det ofte kaldes af venstreorienterede spøgefugle, blev opført i 1902, efter at Århus købte grunden i 1896. Det er opkaldt efter en hollandsk købmand med det mandril-agtige navn Gabriel Marselis. Fra 1952 var slottet ubeboet, men i 1967, the summer of love, fik det kommende regentpar overdraget slottet for at bruge det som sommerresidens. Sandsynligvis inspireret af LOVE's 'The Castle', tidligere fra samme år.



Som bekendt er det en fast tradition at dronningen holder jul på slottet (oh ho ho) hvert år. I 2006 besluttede dronningen dog at holde jul på Fredensborg Slot, hvilket medførte store protester. En folk hardcore fans samledes foran Marselisborg og sang "Dronning - du er død for os" på melodien til 'Go West'. Kritikken blev taget til efterretning, og året efter var kongefamilien tilbage i de rette omgivelser og alt var godt igen. Som et fodboldhold der er rykket ned, men rykker op igen året efter. Ahh.


Men lad os nu være ærlige. Sommerferie og julefest. Det er simpelthen ikke godt nok til en hovedstad. Når Århus bliver Danmarks by nummer 1 forventes det at regenten bor i Århus hele året, 24-7. Inklusive sæsonkort til Comunale med plads i smørhullet mellem Bamse og Thomas Helmig.

mandag den 28. juni 2010

Prins Easy Rider II


Sådan. Prins Joachim viste sig som den sande Kongen af Århus som vi alle vidste han var. I en sand magtdemonstration vandt han årets Classic Race ved Tangkrogen i sin Ford Lotus Cortina. Vi sender bolden videre til Stiftens reportage:

"Prinsen var rød i kinderne som efter en ildebrand ovenpå det hektiske ræs. Vennerne og hjælperne tryllede bagefter en flaske champagne frem fra et eller andet sted i det kongelige garagetelt. Selvom mange tilskuere stod udenfor teltet og kiggede på, holdt det ikke vinderen fra at vise sin oprigtige stolthed over sejren og sin kærlighed til prinsesse Marie, der fik kys og kram med champagne-bobler".

Bravo, monsieur! Vi ses på den Høje eller Heidi's Bier Bar.

fredag den 25. juni 2010

Prins Easy Rider

Se nu her - hele Århus' prins nummer to, Prins Joachim, er i Århus for at deltage i Classic Race. I videoen i artiklen, som, i parentes bemærket, er klippet lige så banebrydende som Easy Rider, ser vi Jokke sidde på en kværn, en såkaldt "pit-knallert". Han får øje på kameraet og siger "skal jeg lige køre den?". Herefter ser man prinsen gasse op, dog i første omgang forgæves. Klippet efter suser han afsted ud i horisonten. Zoom!

"The motorcycle black madonna
Two-wheeled gypsy queen"

Det kan godt være at storebror er fremtidig konge og AGF-fan, men hvis Århus nogensinde skulle løsrive sig, er Jokke klart førstevang som Kongen af Århus.


Rygterne siger i øvrigt at prinsen har læst på lektien i form af serien "På druk i Århus" her på bloggen. Han er klar til Århus - er du klar, Århus?