I sommeren 2012 foretog AITMOOS en intensiv dækning af åbningen af A-bar, eller Australian Bar, som led i succesføljetonen "På druk i Aarhus". AITMOOS-redaktionen har i den forbindelse for nyligt modtaget følgende anbefaling:
Mennesker? Billige øl?! Gode damer!?! Det lyder som et sted for både AITMOOS, og ikke mindst bloggens læsere! For det er vel ikke den faste læser, Anonym, der har været på spil? Eller... er det?
Viser opslag med etiketten dig it. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten dig it. Vis alle opslag
torsdag den 1. august 2013
En anbefaling
Etiketter:
anbefaling,
australian bar,
damer,
dig it,
lang bar,
livet er fedt,
mr. århus,
musik og dyr,
på druk i århus
onsdag den 5. juni 2013
200.
Som du jo nok har opdaget er AITMOOS på banen igen. I adskillige omgange har AITMOOS-redaktionen modtaget henvendelser
fra angstprægede læsere, der var nervøse for, om
bloggen mon var død og borte. De troede, den ville forgå! Men det vil den selvfølgelig
ikke. Og nu er vi endda nået til indlæg nr. 200 i bloggens historie. Det skal da fejres med manér. Måske endda med gevalt. Hvordan, spørger du? Ved at gå en tur ned af Mindernes Allé og dyrke en af AITMOOS' største succeser.
Der er selvfølgelig tale om den intensive dækning af The Glorious Beatles Circus Show, som første gang blev omtalt helt tilbage i september 2009. Et koncept, der senere blev kopieret i den aarhusianske teaterforestilling om Bob Dylan, som AITMOOS dog ikke kunne mande sig op til at dække. Det er i øvrigt påfaldende, at denne teateropsætning kom året efter, at AITMOOS havde skrevet om Beatles og cirkus. Tilfældigt? Næppe. Læn dig tilbage og nyd denne billedserie, som er hugget direkte fra det, der er bedst kendt som "internettet".
"Roll up, roll up for the Glorious Beatles Circus Show, step right this way":
Der er selvfølgelig tale om den intensive dækning af The Glorious Beatles Circus Show, som første gang blev omtalt helt tilbage i september 2009. Et koncept, der senere blev kopieret i den aarhusianske teaterforestilling om Bob Dylan, som AITMOOS dog ikke kunne mande sig op til at dække. Det er i øvrigt påfaldende, at denne teateropsætning kom året efter, at AITMOOS havde skrevet om Beatles og cirkus. Tilfældigt? Næppe. Læn dig tilbage og nyd denne billedserie, som er hugget direkte fra det, der er bedst kendt som "internettet".
"Roll up, roll up for the Glorious Beatles Circus Show, step right this way":
Majbritte: - Åh, ligner jeg ikke bare totalt meget Janis lige nu? Årh?
Bondesen: - "Why don't we d-do it in the ro-ooad"?!
Majbritte: - Øv, totalt strengt, at lave kaninører, Bonde!
Bondesen: - Kom nu, syng med, piger! "Nah na na na-na-na-naaah..."
Dodo: - Ja, du er.
Dodo: - Ej, helt ærligt, jeg gider altså ikke være Yoko!
Bondesen: Jo, jo! "Dodo Ono"! Det er lige til en Shu-Bi-sang!
- Majbritte: - Jeg er i hvert fald Janis!
Bondesen: - Hey! Hvad med, at vi spiller "Twist and Shout", men bare som "Stærk Tobak"? Det er sgu da en skide god idé, mand! ... Okay bevares, det var bare et forslag.
Bondesen: Jo, jo! "Dodo Ono"! Det er lige til en Shu-Bi-sang!
- Majbritte: - Jeg er i hvert fald Janis!
Bondesen: - Hey! Hvad med, at vi spiller "Twist and Shout", men bare som "Stærk Tobak"? Det er sgu da en skide god idé, mand! ... Okay bevares, det var bare et forslag.
Bondesen: - Hvad med, at vi i stedet for at synge "I am the walrus", synger: "Jeg er hvalen Hvalborg, goo goo g'joob!"? Årh?
Falken: - Jeg er helt klart John. Nej, Paul! Nej, John. Nej, George! Nej, John.
Etiketter:
200,
beatles,
bondesen,
cirkus,
dig it,
drømmetydning,
michael falch,
succesfortælling
onsdag den 16. juni 2010
Falde ned manden
For nogen tid siden kunne bloggen bringe dig den triste nyhed om at C.C. Kiosken lukker. En nyhed som sandsynligvis har efterladt dig i en dyb depression. "Hvor skal jeg nu gå hen og købe mine Lakrisal?", tænker du. Du gider ikke i 7-11, de er fandme snart overalt i Århus! Dit tøj kommer også bare til at lugte langt væk af de der babybites. Ew.

AITMOOS kommer her med svaret på dine problemer. Gå i Falde Ned Manden! Den ligger lige henne i J.M.Mørks Gade, ikke ret langt fra Busgaden. Gå ned mod Åboulevarden, så ligger den på venstre hånd. Men pas på du ikke overser den. Hvis man går og kigger op mod himlen mens man knipser med fingrene, kan man nemt komme til at gå forbi den hemmelige kiosk. Årsagen til det opsigtsvækkende navn skal nemlig findes i at kiosken ligger i en kælder som man altså falder ned i. Det er godt fundet på!

AITMOOS kommer her med svaret på dine problemer. Gå i Falde Ned Manden! Den ligger lige henne i J.M.Mørks Gade, ikke ret langt fra Busgaden. Gå ned mod Åboulevarden, så ligger den på venstre hånd. Men pas på du ikke overser den. Hvis man går og kigger op mod himlen mens man knipser med fingrene, kan man nemt komme til at gå forbi den hemmelige kiosk. Årsagen til det opsigtsvækkende navn skal nemlig findes i at kiosken ligger i en kælder som man altså falder ned i. Det er godt fundet på!
Etiketter:
c.c. kiosken,
dig it,
falde ned manden,
guide
onsdag den 27. januar 2010
Broken English
Luk øjnene. Drøm dig tilbage til folkeskolen. Ifølge skoleskemaet står den på engelsk. That's right. Det så velkendte århusiansk klingende engelsk, "yes øh... I'm very nice." Se dette indslag, ikke nok med det, nyd det. Duncan fortæller blandt andet om hvordan han fik sit kælenavn "15-16 years agos"... Åh, Trillebøren fra Tilst. Altid velkommen i Århus, hvis det står til AITMOOS. Satme god.
Etiketter:
de nattergale,
dig it,
duncan,
engelsk,
kærlighed,
nervøs skoledreng
lørdag den 14. november 2009
Vagn på bloggen
Hvis du slår ordet 'sympatisk' op i ordbogen er der en stor sandsynlighed for at du vil finde et billede af Vagn. Den Århusbaserede journalist der rejser kloden rundt og snakker med godtfolk og digger det han ser. Hvad end det har været på floden, i Japan eller sågar i København har han en evne til at få folk til at åbne op for deres inderste tanker. Med sin rolige attitude, behagelige stemmeføring, sit varme blik og bløde fuldskæg skaber han tillid hvor end han kommer frem.
Jeg husker ham først fra "Vagn i København" hvor han var vidt omkring i byen for at snakke med forskellige københavnere. En tur i Brønshøj, til byfest på Blågårds Plads (hvor han blev klædt på som en ægte nørrebroer) og i husbåd i Sydhavnen. Han fik tilsyneladende smag for at være om bord på et skib; næste gang vi så ham sejlede han fra den ene ende af Europa til den anden. "Vagn på Floden" blev genudsendt for et par år siden, og det var stærkere end nogen sinde. Specielt afsnittet hvor han besøger en vinbonde hvis marker ligger ned til floden gjorde stort indtryk. Derudover har han blandt andet været en tur i Japan og på New Zealand for at besøge kiwierne. Altid med en ydmyg og salig fremtoning. En sober udgave af Troels Kløvedahl, måske. Eller ligefrem en dansk udgave af Donovan?
I'd love to turn you on
Wear your love like umbrella
Jeg husker ham først fra "Vagn i København" hvor han var vidt omkring i byen for at snakke med forskellige københavnere. En tur i Brønshøj, til byfest på Blågårds Plads (hvor han blev klædt på som en ægte nørrebroer) og i husbåd i Sydhavnen. Han fik tilsyneladende smag for at være om bord på et skib; næste gang vi så ham sejlede han fra den ene ende af Europa til den anden. "Vagn på Floden" blev genudsendt for et par år siden, og det var stærkere end nogen sinde. Specielt afsnittet hvor han besøger en vinbonde hvis marker ligger ned til floden gjorde stort indtryk. Derudover har han blandt andet været en tur i Japan og på New Zealand for at besøge kiwierne. Altid med en ydmyg og salig fremtoning. En sober udgave af Troels Kløvedahl, måske. Eller ligefrem en dansk udgave af Donovan?
I'd love to turn you on
Wear your love like umbrellaHvor end han viser sit imødekommende væsen bliver Vagn mødt med sympati. Jeg skal ærligt indrømme at jeg flere gange taget mig selv i at drømme om slet og ret at være Vagn. Desværre har DR Bonanza ikke lagt nogle af hans programmer op. Man kan håbe at den nye kulturkanal finder dem frem fra gemmerne. Opfordringen er hermed sendt videre, with love from Aarhus In The Middle Of Our Street.
Abonner på:
Opslag (Atom)







