fredag den 16. august 2013

Billedanalyse

Se nu godt på dette billede:

Der sker mange ting på det billede. For det første er det svært at undgå at bemærke det lettere retarderede udtryk, som alle løberne på billedet har. Dernæst bemærker man selvfølgelig AGF-trøjen, som ligner en kopi-trøje fra Tyrkiet eller Indonesien. Der må være tale om en ungdomstrøje, da sponsorerne ikke er de samme, som på den officielle trøje. Eller er det en kopitrøje?

Bagved AGF-trøjen løber kronprinsen, der, som sædvanlig, spiller sygt smart. Hans hår ser skrupskørt ud, og han har selvfølgelig arvet det fra sin far, hvilket man tydeligt kan se på dette billede:

- Ja, ja, du har arvet det hår fra mig, mon fils.

Og hvad helvede griner Frederik "Krohn-Dehli"-prinsen af? Griner han af Aarhus? Af AGF? Af Henrik? Af alle tre ting, og mere til? Ja, han gør. Men han griner allermest af den løber, der løber ved siden af ham. Han griner af hans trøje. Se engang: 

Kan du læse, hvad der står? Der står "Have fun with Aarhus", men der står også bare "Have fun with us", hvis man skærer "Aarh" fra. Og så efterfulgt af det himmelråbende slogan "Danish for progress", som, ud over at være et elendigt slogan, ganske enkelt er løgn. Aarhus er ikke Danish for noget som helst, ud over Aarhus. Hvor er det dumt. Ja, hele billedet er dumt, og så er det endda taget i Mindeparken. Og så sidder trøjen vist endda på borgmesteren. Så bliver det ikke dummere. Som man kan se i denne video, er "Have fun with..." kun ét af mange eksempler, hvor der blevet leget med "Us"-delen i Aarhus. Satme skarpt. 1 million kroner, mand.

Advarsel: Denne video er sygt kedeligt, og AITMOOS fralægger sig ethvert ansvar for, hvor kedelig den er.
AITMOOS foreslår et nyt slogan: Aarhus - Danish for "Årh, hvad!!!". I kan få det for det halve.


torsdag den 8. august 2013

Et tilbud, du ikke kan modstå

Det var et hårdt slag for Aarhus, da Ceres lukkede og slukkede. Det flød med ondsindede rygter om, at øllen alligevel blev brygget i Randers, så det hele kunne alligevel være lige meget. Men nej, vi vil ikke rippe op i såret, men blot konstatere, at byen Aarhus nok aldrig kommer sig over tabet. Der er dog én ting, der gør allermest ondt: Tabet af Ceres Royal. "Blå Cola". Nuvel, øllen kan stadig fås under navnet "Royal Export", men dels er den grim, dels er bloggen ikke overbevist om, at det vitterligt er den samme øl. Er det? Okay, men den er i hvert fald grim. 

 - Nøj, den er grim. Ad! 
(Billede taget fra siden med det stærke navn alkoholtilbud.dk)
  
Men Ceres er nu engang fusioneret, hvilket jo ikke er nogen nyhed. Royal Unibrew, som dog var kloge nok til at lukrere på Royal-brandet, skriver om øllen:

 "Royal Export blev introduceret i 1985 og blev samme år kåret til årets øl i Danmark. Smagen er mild, aromatisk og velafbalanceret. Den specielle gær giver Royal Export en vinøs og letløbende karakter".

- Åhhh, den er så letløbende, denne øl! Aromatisk... Velafbalanceret... Vinøs...! Årets øl! Slurp, slurp, slurp, slurp.

Ak, ja, man kan kun drømme sig tilbage til de gamle tider, hvor en "blå cola" var en Ceres. Man kunne passende drikke dem i ly af sin Ceres Royal-kasket, som i dag kun befinder sig på hovedet af diverse AGF-fans. Ikke engang på AITMOOS' gamle blogindlæg kan man finde billedet af kasketten, der er blevet offer for internettets omskiftelighed, men fortvivl ej. Den kommer her:

Ceres Royal-kasketten beskytter mod det skarpe lys, der ofte forekommer, når man har indtaget den liflige og vinøse øl.

Nu er det bare at vente på, at 3D-printeren bliver så billig, at man kan printe sin egen version. Og så lige midt i modeugen! Men al denne nostalgi, kan den overhovedet bruges til noget? Ja, vi kan alle komme i tvivl. Så er det, at man kommer gående i en Netto midt inde i København K i august 2013 og ser følgende tilbud:


Ja da! Lige midt i tilbud på "Tuborg Ultra Grøn" (hvad helvede er det?), Corona, Leffe og Flensburger Pilsner: CERES ROYAL. Det er tydeligvis en fast læser af bloggen, der har udarbejdet dette skilt. Hvis du er heldig, kan du stadig nå at se det i Netto tæt på Rundetårn. Ja, faktisk spår AITMOOS, at reklameskiltet overtager Rundetårns plads som Københavns foretrukne turistattraktion. Du læste det her først! Skål.

tirsdag den 6. august 2013

Opfølgning på en tur til Aarhus

I weekenden var AITMOOS-redaktionen taget en tur til Aarhus for at se, hvad der rører sig i byen. Have føling med masserne, du ve'. Blandt andet bød udflugten på en cykeltur ind til Aarhus på en lille damecykel. Elcyklen var desværre optaget. Du kender turen; ned ad Nordre Strandvej og hen til Risskov. Ahhh, duften.

- Ahh, ja, det dufter af Risskov! Surt, sødt og stærkt. Og lidt af tis. Nostalgi!
Denne cykeltur bringer, som bekendt, én forbi Den Permanente. Redaktionen var spændt på fremmødet på det legendariske badested, især efter AITMOOS' krigserklæring mod DMI, der kom efter længere tids frustration over DMI's særdeles ringe performance, hvilket bloggens læsere dog er blevet forskånet for. Og, ja, boykotten havde båret frugt. Der var således ikke en eneste badende på en lørdag formiddag kl. 12.30. Kun nogle få kajakroere, nærmest en hån mod DMI. AITMOOS-redaktionen var godt tilfreds.

- Boykotten af DMI forløber tilfredsstillende.
- Ja, thumbs up, Paulie, thumbs up!
  
AITMOOS-redaktionen har desuden modtaget følgende tip: Den norske hjemmeside Yr.no (stærkt navn), skulle være langt mere pålidelig end slatne DMI. Hermed en opfordring til at bruge denne hjemmeside. Ses i helvede, DMI! Hvordan mon vejret bliver der?


Turen bød på den obligatoriske tur til Badstue Rock, hvor der selvfølgelig blev kigget max på brugte cd'er. Derefter en tur i Den Gamle By, hvor Tommy Kenter blev spottet i en helt enorm kridhvid skjorte. Endnu en succes.

- Åhh, ja, her er pragtfuldt i Den Gamle By!
Så alt i alt en succesfuld tur til '8000'. Nu har bloggen helt sikkert samlet inspiration til de næste mange kommende blogindlæg. Den her går ud til DMI:


fredag den 2. august 2013

Krig mod DMI

Det er sommer i Danmark. Ja, det er sommer i Aarhus. Folk valfarter til Den Permanente for at lade sig køle ned af det kolde vand. Dog ikke denne signatur, der ikke har badet i havet siden 1996. For mange fisk, simpelthen.

Uden for billedet: - Kom nu i, vandet er dejligt her ved Den Permanente!
Svar fra skribent, øh.... aben: - Puuuha, nej, jeg skal satme ikke i, det er ikke noget for mig. For mange fisk!

Ja, det er varmt. Hedebølge. Og man vil selvfølgelig gerne vide, hvor varmt det bliver, og om det bliver ved. Eller begynder det at regne? Derfor tyer man selvfølgelig til byvejr. Lad os se engang, her er Danmark: København 26 grader celsius. Okay, varmt. Hvor varmt er det i Aarhus? Lad mig se... Aalborg... Esbjerg... What! Hva', hva' satan? *host!*.


 Hvor helvede er Aarhus? 


Man skal simpelthen zoome ind for at se Aarhus! Givet baghjul af provinsbyerne Esbjerg og Aalborg. Det er uhørt! En ting er, at DMI ikke kan forudsige ret meget mere, end hvad man kan se ud af vinduet, men dette... Det er en fornærmelse mod Aarhus. Skam jer, DMI. Fyyyyy. Det er satme for ringe!

torsdag den 1. august 2013

En anbefaling

I sommeren 2012 foretog AITMOOS en intensiv dækning af åbningen af A-bar, eller Australian Bar, som led i succesføljetonen "På druk i Aarhus". AITMOOS-redaktionen har i den forbindelse for nyligt modtaget følgende anbefaling:


Mennesker? Billige øl?! Gode damer!?! Det lyder som et sted for både AITMOOS, og ikke mindst bloggens læsere! For det er vel ikke den faste læser, Anonym, der har været på spil? Eller... er det?

onsdag den 31. juli 2013

Mågeskrig del 2

Ja. Så er den gal igen. Mange af de seneste indlæg har handlet om begivenheder, hændelser eller lignende, som først er blevet breaket her på bloggen, for siden at blive taget op af andre medier. Nuvel, det hele skal ikke gå op i ophavsret eller efterabning. Og man kunne måske spekulere i, at dette var grunden til, at der næsten aldrig bliver skrevet nye indlæg? Eh? Eller er det bare, fordi AITMOOS-redaktionen simpelthen ikke har føling med, hvad der sker i Aarhus? Svaret blæser i vinden.


For næsten tre år siden, i september 2010, bragte AITMOOS historien om, at aarhusianerne var trætte af at høre på mågernes skrig og skrål. Du kan læse historien, som i øvrigt blev bragt i Stiften (siden hvornår har der nu været noget galt i at finde inspiration andre steder fra?), her, men på grund af Stiftens deroute, har de valgt at blokere for alt tidligere indhold. Tilføj dertil spærrede Youtube-klip, og du sidder tilbage med et lidt tamt indlæg. Hell, man kan ikke engang læse artiklen om den sensationelle gråvingede måge på Aarhus havn! Altså bortset fra på AITMOOS.

Både fattigt og nærigt. Og hvad helvede er "KlubØstjylland" for noget?
 
Ikke desto mindre har nogle bindegale aarhusianere læst dette indlæg (jo, de har!), og besluttet sig for at jage mågerne ud af Aarhus. De kalder initiativet: "Mågerne ud af Aarhus". De har tilsyneladende fået vind i sejlene (eller skulle vi sige "luft under vingerne"? Wuuup!) på noget, der hedder Facebook, hvor de skriver: "Siden er oprettet for de tusinder af mennesker, der i foråret og sommerhalvåret føler sig generet af måger i Aarhus. Måger der forstyrrer nattesøvnen med skrig og skrål, måger der sviner og river skidt op af skraldespandene." Hadefuldt. De har endda også startet en underskriftindsamling. Cutting edge!

 - Yikes! ... skrååååårk!

Nu skal mågesagen så tages op i byrådet. For en gangs skyld tager AITMOOS parti med De Konservative, som mener, at "hvis man vælger at flytte til en havneby, må man acceptere, at måger er en del af pakken", som et Konservativt byrådsmedlem, med det usandsynlige burgøjsernavn Niels Christian Selchau-Mark, siger. En usandsynligt flot fyr, i øvrigt. Niels Christiaaaaaaaaan!

- Jeg har rigdom, succes, good looks... Jeg bor i en havneby! Hey, jeg kan leve med de måger, ik'å?

Aarhus har længe været kendt som "hadets by", men er det ikke snart ved at være nok nu? Skal folk nu flytte ud af byen til øde egne, som Lystrup eller Tranbjerg, fordi, de ikke kan holde det ud? Det kan ikke passe! Allerede for tre år siden skrev AITMOOS, at mågen er Donovans totemdyr, og derfor bør behandles med respekt. Det har mågehaderne bare glemt at læse. Fuck dem.

Autentisk billede fra mågedemonstration i Aarhus

onsdag den 5. juni 2013

200.

Som du jo nok har opdaget er AITMOOS på banen igen. I adskillige omgange har AITMOOS-redaktionen modtaget henvendelser fra angstprægede læsere, der var nervøse for, om bloggen mon var død og borte. De troede, den ville forgå! Men det vil den selvfølgelig ikke. Og nu er vi endda nået til indlæg nr. 200 i bloggens historie. Det skal da fejres med manér. Måske endda med gevalt. Hvordan, spørger du? Ved at gå en tur ned af Mindernes Allé og dyrke en af AITMOOS' største succeser. 


Der er selvfølgelig tale om den intensive dækning af The Glorious Beatles Circus Show, som første gang blev omtalt helt tilbage i september 2009. Et koncept, der senere blev kopieret i den aarhusianske teaterforestilling om Bob Dylan, som AITMOOS dog ikke kunne mande sig op til at dække. Det er i øvrigt påfaldende, at denne teateropsætning kom året efter, at AITMOOS havde skrevet om Beatles og cirkus. Tilfældigt? Næppe. Læn dig tilbage og nyd denne billedserie, som er hugget direkte fra det, der er bedst kendt som "internettet". 
"Roll up, roll up for the Glorious Beatles Circus Show, step right this way":

Majbritte: - Åh, ligner jeg ikke bare totalt meget Janis lige nu? Årh?
Bondesen: - "Why don't we d-do it in the ro-ooad"?! 

Bondesen: - Peace, love og harmonika! Fangede I den, tøser?
Majbritte: - Øv, totalt strengt, at lave kaninører, Bonde!
Bondesen: - Kom nu, syng med, piger! "Nah na na na-na-na-naaah..."
Dodo: - Ja, du er.

Dodo: - Ej, helt ærligt, jeg gider altså ikke være Yoko!
Bondesen: Jo, jo! "Dodo Ono"! Det er lige til en Shu-Bi-sang! 
- Majbritte: - Jeg er i hvert fald Janis! 
Bondesen: - Hey! Hvad med, at vi spiller "Twist and Shout", men bare som "Stærk Tobak"? Det er sgu da en skide god idé, mand! ... Okay bevares, det var bare et forslag.

Bondesen: - Hvad med, at vi i stedet for at synge "I am the walrus", synger: "Jeg er hvalen Hvalborg, goo goo g'joob!"? Årh?
Falken: - Jeg er helt klart John. Nej, Paul! Nej, John. Nej, George! Nej, John.