Åh ja, vittigheder. Alle elsker den berømte århusianske humor (jeg kigger i din retning, Finn Nørbygaard). Hvem kan ikke huske den om århusianeren der tog en bildør med ud i ørkenen så han kunne rulle vinduet ned hvis det blev for varmt. Eller hvorfor får århusianere aldrig nogen børn? Det er fordi de bor i 06-området! (Okay, den mistede måske sin relevans da man gik over til 86...). Man kan ikke lade være med at grine sådan her.
Boris: Hvorfor kom århusianeren i pitten 10 gange i løbet på Jyllandsringen? - En gang for at tanke og 9 gange for at spørge om vej! Bill: ...
Se selv flere vittigheder her. Det er bare herre griner.
Kan du en vittighed? Måske en af de frække? Post den i en kommentar.
Skulle du efter at have læst indlægget om Stjernepladsen være taget forbi og ganske enkelt ikke vide hvor du skal tage hen, svimmel af alle de valgmuligheder stjerneformationen indeholder? Hvad så med at heade opad og tage et smut op forbi Vandtårnet.
"Vandtårnet på Randersvej med det karakteristiske, kegleformede kobbertag blev opført i 1907-08. Det er tegnet af arkitekt Charles Wissing og er 38 meter højt". Ja, det er godt, wikipedia. Vi var faktisk en del der lod os narre af navnet "Vandtårnet" og troede at tårnet var fyldt op til randen med vand. Dette kunne denne skribent og flere af bloggens læsere dog ved selvsyn konstatere ikke var tilfældet da man kunne få vejledning i den fri ungdomsuddannelse inde i vandtårnet.
- Hvad kan vi friste dig med? Et højskoleophold med alt betalt? Muligheden for at lave improviserende danseteater? Eller var det måske noget at spille bas på Cuba? - Æhh... jeg kunne bare godt tænke mig at lave noget med musik og dyr...
Fallosagtigt står det ved siden af det såkaldte Århus Akademi, som efter sigende aldrig har udklækket en eneste akademiker. Akademiet har endda købt vandtårnet. Og det bliver fejret med manér. Tjek klippet nedenfor ud. Det er psykedelisk, det er uhyggeligt. Er det mon Jean Michel Jarres nyeste event?
Sportspsykologen Erik Østenkjær var engang ansat i AGF. Det er han ikke længere, og nu er han en bitter mand. Læs selv her. Men hvad er der at være bitter over når man med langt hår og briller ligner Liam Gallagher, og med kortere hår ligner Eric Cantona? Jeg spørger bare!
"Nah, nah, nah. There's no rules. Show me the rule book".
"When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea".
Slap lige af, Erik "Liam Cantona" Østenkjær. Man behøver ikke være psykolog for at fatte hvorfor du udtaler dig som du gør. Oi oi oi!
I took the one less traveled by, And that has made all the difference.
Robert Frosts digt "The Road Not Taken" er nok det mest klichefyldte digt nogensinde. Talrige referencer til digtet i Danielle Steel-romaner og serier som Beverly Hills har sikret dette. Dog skulle man tro at digtet var skrevet direkte til det mest komplekse sted i Århus: Stjernepladsen.
For Stjernepladsen er nemlig ikke hvilken som helst plads. Det er en korsvej. Stedet hvor gaderne mødes og man er nødt til at tage en endegyldig beslutning for hvilken vej man skal vælge. Skal jeg smutte ned i Langelandsgade? Eller skal jeg bare fortsætte og køre hele vejen til Randers? Ej, skal jeg?
Højre, venstre, ligeud, bagud? Hvilken vej skal jeg vælge!
Hvilke butikker skal jeg vælge at besøge? Stjerneapoteket? China Star Grill? Eller skal jeg måske bare få taget det kørekort hos Køreskolen Klein & Bas?
Ja, Stjernepladsen er en af de små perler som man bare skal opleve. At stå der i myldretiden og vente for rødt mens tonstunge lastbiler buldrer forbi. Gå rundt der en lørdag morgen med tømmermænd og blive så rørt at man græder over at det er så smukt og at man er ved at fare vild med alle de gader. Stjernepladsen. Byens diamant.
I anledning af at Stig Tøfting er vendt tilbage til AGF og skal agere frelsende engel på bænken i de sidste fem kampe er det kun på sin plads at markere det her på AITMOOS.
Brian Svin og Plæneklipperen. I kender rutinen. Hvad siger/skriger de?