lørdag den 17. oktober 2009

Storcenter Nord, ig'å

Der er et storcenter. Det ligger i Århus Nord. Det går under navnet... Storcenter Nord. Da jeg var omkring 11-13 år tilbragte jeg mange timer i dette center, primært når jeg skulle med min mor ud og købe tøj. Førhen var vi ofte taget den lange vej til Gellerup og City Vest (Cowboyland, anyone?), men nu var der altså kommet et storcenter der lå noget tættere på.

Jeg har ikke været der længe, men har kun gode minder derfra. F.eks. om dengang jeg gik på Prutten i Århus der lå lige i nærheden. Engang tog jeg ned i centret, og ved pizzeriaet så jeg en kvinde af anden etnisk herkomst en dansk, der kørte rundt med sin mand som sad i kørestol. Kvinden, der i øvrigt bar hovedtørklæde, havde nogle store flotte øjne, nogle dejlige dun på overlæben og en stor, karakteristisk næse som gjorde at hun lignede Klinger fra tv-serien M*A*S*H på en prik. Faktisk kan man sige at hun var som snydt ud af næsen på ham. (*ka-tjing!*)

Vi ses i Storcenter Nord

Derfor varmede det mit hjerte da jeg så at børnene stadig kommer i Storcenter Nord. Her er det i forbindelse med et AGF-arrangement i centret. Læg især mærken til den dreng der fører revolverjournalistik mod Jerry Lucena og stiller ledende spørgsmål hvor han slutter med et syngende "ig'å" - dét er noget der varmer i efterårskulden.

1 kommentar:

  1. Elsker slutningen hvor L.O.C.'ena åbner sin Faxe Kondi, mens han bare ser helt -seriøst, HELT - smadret ud. Man kan bare se, at han tænker "Skrid nu hjem, børnis!"

    Husker bedst slik- og isbutikken der lå et sted mellem Merlin og Føtex. Her duftede der altid af tør vaffel og soft ice, det glemmer jeg aldrig. Faktisk var netop dette sted ikke langt fra hvor Henrik Dahl udførte sine psykotiske blindtests i 'Rene Ord For Pengene'.

    Roger.

    SvarSlet