Netop som man troede at nu kunne det ikke blive mere nedtur for Århus... så falder der en bombe som er om muligt endnu større end nyheden om Stig og Betiinas skilsmisse. Det er således med stor sorg at AITMOOS har modtaget nyheden om at CC Kiosken i Busgaden lukker. Efter 27 år er det slut. Ejeren, Garabet, gider ikke mere.
I stedet vil Tiger-butikken overtage kiosken og udvide. Hvad bliver det næste? Overtager de også Hos Anders?
Som den opmærksomme læser vil huske har vi tidligere her på bloggen hyldet CC Kiosken. Tak for alle pakkerne med Lakrisal, Garabet. Du vil altid være en C.C. Rider.
lørdag den 29. maj 2010
torsdag den 27. maj 2010
Mørke skyer over Århus
For sidste gang vil AITMOOS svælge i nedrykningen. Selvpineri, jovist, men her kan du se det nok mest deprimerende indslag nogensinde. Lige fra Marc Knopflers grædende Stratocaster til flaget på halv over Fredensvang. Desperate udmeldinger om "måske Århus Fremad", fusion, økonomisk krise...

Det er alle sammen emner som bare ikke er et tema her på bloggen. I stedet vælger vi at fokusere på det eneste positive; Lars Lundkvists smukke accent der næppe er hørt bedre. Rolig, velartikuleret, bestemt. Som en god idrætslærer i folkeren, som man selvfølgelig kun havde som vikar et par gange om året.
Men men men... Århus skal nok rejse sig igen. Snart er der jazzfestival, så festuge og før du ved af det sidder du på Under Masken og spiser nachos og drikker kaffe, mens du hører verdensmusik, og så har du egentlig glemt alt om AGF. Næsten, i hvert fald. Hvis du så alligevel bliver lidt ked af det, så tænk på følgende vittighed og du bliver glad igen:
To århusianske bankrøvere bliver forfulgt af politiet.
De løber ind på et atletikstadion og har løbet rundt et par gange da politiet kommer.
- Pas på, politiet kommer, råber den ene.
- Pyt med det, de er tre omgange bagefter!
Det er alle sammen emner som bare ikke er et tema her på bloggen. I stedet vælger vi at fokusere på det eneste positive; Lars Lundkvists smukke accent der næppe er hørt bedre. Rolig, velartikuleret, bestemt. Som en god idrætslærer i folkeren, som man selvfølgelig kun havde som vikar et par gange om året.
Men men men... Århus skal nok rejse sig igen. Snart er der jazzfestival, så festuge og før du ved af det sidder du på Under Masken og spiser nachos og drikker kaffe, mens du hører verdensmusik, og så har du egentlig glemt alt om AGF. Næsten, i hvert fald. Hvis du så alligevel bliver lidt ked af det, så tænk på følgende vittighed og du bliver glad igen:
To århusianske bankrøvere bliver forfulgt af politiet.
De løber ind på et atletikstadion og har løbet rundt et par gange da politiet kommer.
- Pas på, politiet kommer, råber den ene.
- Pyt med det, de er tre omgange bagefter!
Etiketter:
accent,
lav sol,
mandagskampe,
mørke,
pessimisme,
vittigheder
tirsdag den 25. maj 2010
Smiley Smile
Som nævnt i et tidligere indlæg har borgmesteren besluttet at Aarhus ikke længere skal have smilet som logo. Folk forstår det angiveligt ikke. Her på bloggen har vi dog luret ønsket udspringer af den forestående navneændring. Det er simpelthen fordi bogstavet Å indgår i logoet. Hvis smilet tilføres et ekstra A vil det resultere i at der kommer for mange tænder i smilet, det vil jo se helt latterligt ud.
- Nej nej nej, hvordan er det det ser ud!
Nej, der er simpelthen ikke plads til det ekstra A i smilet.
Du er gennemskuet. Om igen, Wammen.

AITMOOS elsker dog stadig Smilets By.
- Nej nej nej, hvordan er det det ser ud!Nej, der er simpelthen ikke plads til det ekstra A i smilet.
Du er gennemskuet. Om igen, Wammen.

AITMOOS elsker dog stadig Smilets By.
Etiketter:
bolle-å og dobbelt-a,
change you can believe in,
smilets by,
tænder
søndag den 23. maj 2010
Breaking News! Årtiets skilsmisse!
Stig Tøfting skal skilles. BUM! Ja, det er noget af en nyhed Plæneklipperen smed i et direkte radioprogram tidligere i dag. Stig og Betiina var ellers noget nær de århusianske Beckhams, hvis det altså ikke havde været for Thomas og Renée
... Ja, alting ramler lige nu. Trænerfyring, nedrykning, navneskift. Det er hårdt. Men fortvivl ej. AITMOOS er her stadig. Som afslutning på radioprogrammet ønskede Stig Tøfting at høre 'I will always love you' med Whitney Houston. Værsgo'.
Det skal nok gå.
... Ja, alting ramler lige nu. Trænerfyring, nedrykning, navneskift. Det er hårdt. Men fortvivl ej. AITMOOS er her stadig. Som afslutning på radioprogrammet ønskede Stig Tøfting at høre 'I will always love you' med Whitney Houston. Værsgo'.
Det skal nok gå.
Etiketter:
bøssetot,
grydehår,
kun sande rygter,
kærlighed,
tøfting
fredag den 21. maj 2010
Jadak
Du har jo prøvet det. Du skal med bussen hjem og har ikke lige fået købt et klippekort. Kontantbilletten er lige lovlig dyr, synes du. "Fuck det, jeg kører sort," tænker du og sætter dig ned. Dette er muligt for dig da man som bekendt går ind bag i busserne i Århus. Eller midti, hvis du skulle komme med en af de nyere busser. Der kan du oven i købet betale med dankort. Hvis du altså må få sådan et for banken... Så nu er der ingen undskyldninger for ikke at købe billet!
Denne 7'er kører i Århus, Danmark!
Denne 7'er kører i Århus, Danmark!Netop som du sidder der i bussen og hygger dig på dit enmandssæde og håber der ikke kommer et gammelt menneske der vil have din plads får du øje på dem. De står der og prøver at skjule deres ølvom bag et busskur. Buskontrollørerne. Du overvejer desperat at løbe ned bagi bussen for at købe en billet inden de kommer ind, men du må opgive. Opgive dit navn og adresse så de kan tjekke om det er dig når de laver et online-opslag på deres cpr-register, du. Der er ikke noget at gøre. Du får en kontrolafgift på 600 kroner. Ej!
I de to klip nedenfor kan du nyde Århus' to største komikere gennem tiderne, Finn Nørbygaard og Jacob Haugaard, som buskontrollører i 80ernes Århus. Finn er jo som bekendt gået på røven på grund af Stein Bagger og har som resultat tidligere stukket af fra en benzinregning. Hvorvidt han også kører på røven i bussen (som vist er et københavnerudtryk? det er det der hedder at køre sård i Århus) melder historien ikke noget om...
I de to klip nedenfor kan du nyde Århus' to største komikere gennem tiderne, Finn Nørbygaard og Jacob Haugaard, som buskontrollører i 80ernes Århus. Finn er jo som bekendt gået på røven på grund af Stein Bagger og har som resultat tidligere stukket af fra en benzinregning. Hvorvidt han også kører på røven i bussen (som vist er et københavnerudtryk? det er det der hedder at køre sård i Århus) melder historien ikke noget om...
- Jadak...
- ... ooooooog jadak.
Etiketter:
accent,
buskontrol,
finn nørbygaard,
jacob haugaard,
jadak,
uj å kør
mandag den 17. maj 2010
Århus skifter navn!
Så skete det. Århus bliver til Aarhus fra 1/1 2011. Her på AITMOOS tager vi beslutningen til efterretning, men har umiddelbart ikke planer om at være konsekvente i stavemåden. Således vil Aarhus in the middle of our street forhåbentlig stadig være bloggen for alle der elsker Århus.
Desuden er borgmester Wammen iskold og vil have ændret logoet for Årh... Aarhus. Folk forstår ikke smilet. I disse nedrykningstider er det måske meget godt. Der er ikke så meget at smile af.
Desuden er borgmester Wammen iskold og vil have ændret logoet for Årh... Aarhus. Folk forstår ikke smilet. I disse nedrykningstider er det måske meget godt. Der er ikke så meget at smile af.
Etiketter:
bolle-å og dobbelt-a,
breaking news,
change you can believe in
Farveller Erik
Egentlig havde AITMOOS besluttet ikke at dække nedrykningen længere. Det er for hårdt, det gør for ondt. Men alligevel. Da Trylle kom til var han absolut ikke populær her på redaktionen. Bevares, flinker fyr som man da godt kunne drikke et par gajoler med på Passage Vinstuen, men AITMOOS var mere til den bondske Ove P. Nuvel, Erik kom til og resten er historie. Da det begyndte at gå dårligt vendte drømmen om Erik op og ned på det hele. Skepsis blev til sympati. Som en sexdrøm hvor man aldrig kan se på personen på samme måde igen var AITMOOS' forhold til Erik ændret for evigt.
Men nu er det altså slut. Det bør kun være et spørgsmål om tid før Trylle er fortid i klubben. Alligevel lægger der sig en snært af melankoli og vemodighed over bloggen.
Århus græder, men det er tørre tårer. Vi ses, Erik. Her på AITMOOS vil vi stadigvæk godt drikke shots med dig. Din omgang, forstås.
Men nu er det altså slut. Det bør kun være et spørgsmål om tid før Trylle er fortid i klubben. Alligevel lægger der sig en snært af melankoli og vemodighed over bloggen.
Århus græder, men det er tørre tårer. Vi ses, Erik. Her på AITMOOS vil vi stadigvæk godt drikke shots med dig. Din omgang, forstås.
Etiketter:
drømmetydning,
farveller,
længsel,
på druk i århus,
tryllerik
Abonner på:
Opslag (Atom)


