mandag den 28. februar 2011

Højt at flyve...

Som Peter Belli har fortalt os, så er det angiveligt et smukt syn at se København fra en DC-9. Det er dog ikke noget der kan imponere AITMOOS. Du husker nok hvordan det var at se Aarhus fra toppen af Rådhustårnet. Du ved, der hvor du er nødt til at smide dig ned på maven af frygt for at blive blæst ud over kanten. Måske du endda har set Aarhus fra byens (Danmarks...?) højeste bygning, Prismet. Du tror måske du har set det hele. But you ain't seen nothin' yet, baby! Har du måske nogensinde set Aarhus fra en helikopter?

- Nej?! Kan man det? Hvorfor er der ingen der har fortalt mig det! Gudfader i skuret, mand.

Ja, du læste rigtigt. Firmaet Aarhus Flight Academy vil udbyde helikopterture over Aarhus. For en plov! God pris.

»Vi vil arrangere, at folk kan komme op i luften, så de kan se byen på en helt anden måde. Helikopteren har plads til fire personer inklusiv piloten, og turene kommer til at koste 500 kroner for seks-syv minutters flyvning,« siger Rico Gissel fra Aarhus Flight Academy til Stiften.dk.

- Er I der, Aarhuuuuuus??

Helikopterturen får start fra Aarhus Havn, hvor du sandsynligvis kan se en silo der står i brand. Det må være et flot syn fra luften. Flyveturen kan bookes til alskens begivenheder, f.eks. polterabend og bryllup. Så kan du selv bestemme om det skal være før eller efter turen på skydebanen.

Du er go', Belli, men det her kan København fra en DC-9 altså ikke hamle op med

Du kender sikkert allerede historien om dengang John Lennon skulle op og flyve helikopter med Maharishi. Ellers får du den her. Og så har AITMOOS også bare ventet på at kunne poste denne Aarhus-klassiker. Endda med WoW-tema. Den går ud til bloggens mest anonyme læser. Mere anonym end den trofaste læser "Anonym"...

4 kommentarer:

  1. Fed musikvideo, minder lidt om den med Red Hot Chilli Peppers. Kæft den flyver godt, den undulat. Grafikken var dog bedre i RHCP's nummer, hvis du spørger mig.

    SvarSlet
  2. Nu er du, Anonym, forhåbentlig klar over at der ikke er tale om en rigtig musikvideo, men blot en youtube-bruger der har fået den - geniale, hvis du spørger mig - idé om at parre et klip med en due der flyver rundt i et computerspil med sangen om at flyve. Faktisk har jeg set NLP engang, i Botanisk Have til noget sommerarrangement. Sammen med 5 Gange Kaj, selvom jeg kun husker det som om de var to...

    SvarSlet
  3. Det er jeg klar over. Det var bare for sjov. Jeg har set motorcykler køre rundt i en dødsdrom i botanisk have. Det glemmer jeg aldrig, troede vi alle skulle dø. Hvad vi også skal - men ikke i botaniske have. Flere amfi-shows i Smilets By, tak.

    SvarSlet
  4. Åh. Fin gammel pop-sang. Bringer minder fra barndomssomre i Århus frem på nethinden. Flying i clockradioen, fodboldstævne, grill-mad og den slags.

    Historiens dom har dog været hård - kommentarer fra Youtube:

    haha dk styrer

    callmeanders 1 år siden
    Michael og Carsten Kolster er mine onkler :)

    bbuullll33rr 1 år siden
    @MrMichel95 Idiot!

    Janus781204 1 år siden
    han er min uddannelses vejleder :D

    - Kan bloggens faste skribent ikke lave en top-5 over popsange i ultra-hurtigt tempo?

    /Mere anonym end anonym

    SvarSlet